Procurorii federali din 33 de state, inclusiv New York și California, susțin că Meta a indus publicul în eroare, în mod repetat, cu privire la pericolele platformelor sociale și a determinat, cu bună știință, copiii și adolescenții să folosească rețelele în mod dependent și compulsiv. În plângerea depusă la un tribunal din Oakland, California, se mai arată: “Meta a exploatat tehnologii puternice și fără precedent pentru a atrage, a implica și, în cele din urmă, a capta tinerii și adolescenții. Motivul său este profitul”.
Alte opt state, dar și Washington, D.C., urmează să intenteze procese similare, astfel că numărul statelor va ajunge la 42 în total. Reuters explică faptul că tinerii și copiii sunt o categorie demografică atractivă pentru marile companii, care voi să-i atragă ca și consumatori de la vârste fragede, la care sunt mai ușor de impresionat. Modelul de business al Meta se bazează pe afișarea de reclame, prin care agenții de publicitate speră să obțină noi clienți.
Procurorii federali din cele 33 de state au declarat că, potrivit cercetărilor, utilizarea Facebook și Instagram este asociată, în rândul copiiilor, cu depresie, anxietate, insomnie, interferența cu educația și viața de zi cu zi, precum și cu alte efecte negative. Anchetatorii spun că Meta “se străduiește” să se asigure că tinerii petrec cât mai mult timp posibil pe Facebook și Instagram, în ciuda faptului că știe că sunt susceptibili la nevoia de aprobare socială, sub formă de like-uri și alte interacțiuni cu conținutul pe care-l postează. Procurorii mai spun că Meta a mințit atunci când a negat public că rețelele sale de socializare ar fi dăunătoare și că a încălcat o lege care interzice colectarea datelor copiilor sub 13 ani.
Meta răspunde că a încercat să păstreze siguranța tinerilor și dă vina pe procurori pentru că, în loc să colaboreze cu companiile pentru a seta intervale clare de vârstă pentru utilizatori, aleg să deschidă procese. Această acțiune în justiție este cea mai recentă dintr-un șir lung de procese îndreptate împotriva companiilor de social media, în numele copiilor și școlilor. Și TikTok sau Youtube sunt printre companiile vizate.
Surse alternative: Reuters, The Wall Street Journal
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.