Potrivit publicației americane Wall Street Journal, Meta a înaintat propunerea autorităților de reglementare ale UE, intenționând să facă abonamentul disponibil pentru utilizatorii din Europa în lunile următoare. Utilizatorii Facebook și Instagram vor putea alege dacă vor să continue să folosească aplicațiile gratuit, cu reclame personalizate, sau dacă vor să plătească pentru a folosi versiunile fără reclame.
Lunar, utilizatorii vor trebui să plătească aproximativ 10 euro pentru Facebook sau Instagram folosite cu un singur cont pe desktop, urmând ca fiecare cont suplimentar să genereze un adaos de șase euro. Pe mobil, prețul va ajunge la peste 13 euro lunar, deoarece Meta va lua în considerare comisioanele de la App Store și Magazin Play pentru plățile făcute în aplicații.
Luna trecută, NY Times relata că măsura ar putea ajuta compania să evite preocupările autorităților de reglementare din UE legate de confidențialitatea datelor și reclamele țintite pentru fiecare utilizator. Anunțurile publicitare de pe platforme se bazează pe analizarea datelor utilizatorilor, o practică pe care autoritățile europene de reglementare încearcă să o combată.
În luna iulie, Curtea de Justiție a UE a interzis Meta să combine datele colectate despre utilizatorii platformelor sale fără acordul explicit al acestora. În ianuarie, compania a fost amendată cu 390 de milioane de euro de către autoritățile de reglementare din Irlanda pentru că a obligat utilizatorii să accepte reclame personalizate ca o condiție de utilizare a Facebook.
Sursă alternativă: Reuters
Foto: Mikhail Primakov | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.