Trei reprezentanți ai Meta au declarat sub protecția anonimatului pentru The New York Times că versiunile plătite ale celor două aplicații nu vor conține reclame și vor fi disponibile, cel puțin în primă fază, pentru utilizatorii europeni. Măsura ar putea ajuta compania să evite preocupările autorităților de reglementare din UE legate de confidențialitatea datelor și reclamele țintite pentru fiecare utilizator.
Anunțurile publicitare de pe platforme se bazează pe analizarea datelor utilizatorilor, o practică pe care autoritățile europene de reglementare încearcă să o combată. De asemenea, versiunile gratuite ale Facebook și Instagram, cu reclame, vor fi în continuare disponibile în Europa. Nu este încă clar tariful perceput pentru versiunile fără reclame sau când acestea vor fi lansate. Un purtător de cuvânt al companiei a refuzat să comenteze informațiile.
Timp de aproape 20 de ani, Meta s-a axat pe oferirea de servicii gratuite utilizatorilor și pe posibilitatea ca diferite companii să își promoveze serviciile sau produsele prin intermediul platformelor sale, contra cost, țintind diferite tipuri de utilizatori, pe baza datelor, preferințelor și informațiilor acestora. The New York Times explică faptul că oferirea unor versiuni plătite ale aplicațiilor ar fi unul dintre cele mai concrete exemple de până acum ale modului în care companiile tehnologice trebuie să se conformeze legislațiilor privind confidențialitatea datelor în UE.
În luna iulie, Curtea de Justiție a UE a interzis Meta să combine datele colectate despre utilizatorii platformelor sale fără acordul explicit a acestora. În ianuarie, compania a fost amendată cu 390 de milioane de euro de către autoritățile de reglementare din Irlanda pentru că a obligat utilizatorii să accepte reclame personalizate ca o condiție de utilizare a Facebook.
Pe lângă problemele cu autoritățile de reglementare din Europa, Meta încearcă să readucă în prim-plan veniturile din publicitate, afectate puternic în ultimele luni. De asemenea, compania nu a renunțat la Metaverse, un proiect costisitor dar susținut puternic de Mark Zuckerberg, directorul executiv al companiei.
Sursa: The New York Times
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.