Google a făcut miercuri seara o demonstrație cu un motor de căutare actualizat, care încorporează mai multă inteligență artificială în răspunsurile sale, în încercarea de a arăta că nu pierde teren în fața motorului de căutare Bing de la Microsoft/OpenAI.
Google are deja un chatbot, numit Bard, care concurează cu ChatGPT (de la OpenAI), disponibil în 180 de țări, dar nu și în România. Nici căutarea generativă cu Google nu este încă disponibilă, decât pe bază de înscriere într-un program de test și numai în SUA, dar Reuters explică cum va funcționa aceasta:
Spre deosebire Microsoft, Google intenționează să nu facă explicită căutarea cu ajutorul inteligenței artificiale, ci aceasta să poată interveni în răspunsurile la o căutare obișnuită, în funție de întrebarea pusă de utilizator. Pagina de pornire a Google va arăta și va acționa la fel ca acum, dar “dacă noul Google detectează că AI Generativă poate fi folosită pentru a răspunde la o interogare, partea de sus a paginii cu rezultate va afișa răspunsul generat de AI, iar linkurile obișnuite către pagini web vor rămâne mai jos”, arată Reuters.
De exemplu, o căutare după cuvinte cheie precum “vreme San Francisco” va duce un utilizator, la fel ca acum, către o prognoză pe opt zile, în timp ce o interogare de tipul “cum ar trebui să mă îmbrac în San Francisco?” va activa un răspuns mai lung generat de AI de tipul – “Ar trebui să aveți ceva subțire, de exemplu o cămașă cu mânecă scurtă, sau un pulover ușor sau o jachetă pentru ziua respectivă”, urmat apoi de linkuri către site-urile web de la care a selecíonat și sintetizat răspunsurile respective.
Utilizatorii vor putea, de asemenea, să intre într-un “mod conversațional” care, similar cu Bard și ChatGPT, își amintește întrebările anterioare ale utilizatorului.
Cu toate acestea, compania subliniază că modul conversațional nu este conceput pentru a fi un chatbot cu personalitate ci este destinat doar să ajute la perfecționarea rezultatelor căutării. Spre deosebire de Bard și ChatGPT, acest chatbot nu se va autointitula pe sine ca fiind “eu”.
Google spune că modul de căutare tradițional ar trebui folosit în continuare pentru a găsi și a căuta informații, de exemplu cum ar fi localizarea unui restaurant, a unui magazin sau a unui produs de cumpărat. Pe de altă parte, chatbotul Bard, atunci când va fi disponibil, este destinat să fie folosit pentru colaborare creativă, de exemplu, pentru a genera cod software sau pentru a descrie o fotografie.
Google a sublinita că, deocamdată, căutarea generativă (Search Generative Experience) nu este disponibilă, iar în săptămânile următoare doar anumiți utilizatorii din SUA, selectați în baza unei liste de înscriere, vor avea acces la ea. Aceasta este o fază de probă, în timpul căreia Google va monitoriza calitatea, viteza și costul rezultatelor căutării.
Sursa: Reuters
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.