În ultimul trimestru al anului trecut, BMW a raportat o creștere cu 10,6%, până la 651.798 de unități livrate, iar Mercedes a scos, în aceeași perioadă de timp, 540 de mii de mașini, în creștere cu 17%.
Atât BMW, cât și Mercedes, au transmis că livrările de autovehicule au scăzut anul trecut, per total, cu 4,8% și, respectiv, cu 1%, pe fondul blocajelor de pe lanțurile de aprovizionare cu componente, în contextul situației epidemice din China (în special din cauza restricțiilor stricte și a carantinei) și al războiului din Ucraina.
Ambii producători germani de autovehicule au raportat și creșteri puternice ale vânzărilor de vehicule electrice. Mercedes a vândut anul trecut 117 mii de mașini electrice, cu 124% mai mult față de 2021. BMW a vândut 215.755 de vehicule complet electrice anul trecut, dublu față de 2021.
Producătorii de automobile din întreaga lume s-au confruntat pe parcursul ultimilor doi ani cu o criză a aprovizionării, în special cu semiconductori și microcipuri. Din cauza acestui fenomen, provocat de pandemie și amplificat de creșterea costurilor de producție, producătorii auto au lăsat un număr mare de vehicule neterminate, care nu pot fi livrate clienților.
Șeful Mercedes, Sten Ola Källenius, a declarat săptămâna trecută pentru Financial Times că problemele provocate de blocajele lanțului de aprovizionare se diminuează însă treptat, dar a adăugat că perioadele lungi de așteptare pentru livrarea de automobile noi vor continua și anul acesta: “Este suficient ca un singur cip, vital, să lipsească, iar în acest scenariu nu putem finaliza mașina, chiar dacă toate celelalte părți ale autovehicului sunt acolo”, a explicat directorul executiv al Mercedes.
Sursa: Financial Times
Sursa Foto: Abdul Razak Abdul Latif / Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.