Vânzările Dacia în primele șase luni ale anului s-au ridicat la 277.885 unități, în creștere cu 5,9% față de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut. Potrivit companiei, acest rezultat se explică atât prin succesul Sandero (112 de mii de unități, +1,8%) și Duster (99 de mii de unități, +5,5%), cât și prin performanța comercială înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20 de mii de unități) şi Jogger (21.700 de unități).
Grupul Renault a raportat o scădere de 30% a numărului de vehicule vândute în primul semestru, față de aceeași perioadă a anului trecut, după oprirea activităților pe piața din Rusia. Dacia îşi menține astfel poziția a treia pe piața europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienții persoane fizice.
În ceea ce privește modelele Dacia, Sandero rămâne cel mai vândut către clienții din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV în Europa începând din 2018. Modelul electric, Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. De asemenea, noul model de familie Dacia Jogger a înregistrat peste 50.000 de comenzi în primul semestru din 2022.
Pe piața din România, Dacia a înmatriculat în primele șase luni ale anului 16.382 de vehicule, în creștere cu 34% față de rezultatul înregistrat în semestrul 1 al anului precedent. Potrivit ACAROM, clasamentul este completat de Toyota, Ford și Hyundai, toate cu peste 4.600 de vehicule.
Sursă alternativă: AutoCar
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.