Pentru a efectua cercetarea, URL Genius s-a folosit de funcția de înregistrare a activității aplicațiilor de pe dispozitivele Apple. Au numărat astfel câte domenii diferite urmăresc activitatea utilizatorilor de aplicații de socializare.
Astfel, a rezultat că YouTube și TikTok împart datele utilizatorilor cu 14 servere diferite, în condițiile în care media este de șase. Totuși, diferența majoră este că dintre domeniile unde YouTube trimite date, doar 4 sunt livrate unor companii terțe, în timp ce TikTok livrează date către 13 entități terțe.
Studiul a constatat că YouTube, care este deținută de Google, colectează în mare parte datele personale în propriile sale scopuri, precum urmărirea istoricului căutărilor online sau chiar a locației, pentru a oferi anunțuri relevante. Totuși, în cazul TikTok, deținută de compania chineză ByteDance, este mult mai dificil de aflat ce se întâmplă cu datele utilizatorilor.
TikTok a fost în trecut subiectul unor critici cu privire la modul în care platforma colectează și utilizează datele, în special de la utilizatorii mai tineri. Compania a fost acuzată că a făcut publice unele date private ale utilizatorilor către serverele chineze.
În cazul aplicațiilor terțe, este aproape imposibil de aflat cine urmărește datele sau ce informații colectează. De la postările cu care interacționează utilizatorii, cât timp petrec pe fiecare platformă, până la locație și orice alte informații distribuite în cadrul aplicației, oricare dintre acestea pot fi preluate și transmise mai departe. De asemenea, aplicațiile terțe pot continua monitorizarea activității chiar și după închiderea aplicației.
În 2020, președintele de atunci, Donald Trump, a încercat să interzică TikTok în SUA din cauza preocupărilor legate de politicile de securitate a datelor ale aplicației, însă Joe Biden a renunțat la acele amenințări și a ordonat o revizuire a potențialelor amenințări la adresa securității, reprezentate de aplicațiile dezvoltate în străinătate.
Surse alternative: CNBC, URL Genius
Foto: Mikhail Primakov | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.