Veniturile Facebook s-au situat la peste 29 de miliarde de dolari, cu 56% mai mult față de trimestrul al doilea din anul trecut. Între aprilie și iunie 2020, când țările treceau prin perioade de carantină, activitățile s-au mutat în online, iar piața publicității online a crescut considerabil, profitul obținut fiind de 5,7 miliarde de euro.
Cu toate acestea, directorul financiar David Wehner a declarat că perspectivele pentru restul anului 2021 nu sunt ”atât de însorite”, iar creșterea vânzărilor ar putea încetini din cauza ”modificărilor de reglementare și de platformă”. El a indicat în mod special recentele reguli Apple de urmărire a aplicațiilor iOS și spune că aceste schimbări, care au intrat în vigoare în aprilie, vor avea probabil un impact mai mare asupra Facebook în al treilea trimestru decât au avut în trimestrul doi.
Actualizarea iOS 14.5 solicită în mod explicit permisiunea utilizatorilor pentru ca aplicațiile să le poată urmări comportamentul și de a le vinde datele cu caracter personal, cum ar fi vârsta, locația, obiceiurile de cheltuieli și informațiile despre sănătate, agenților de publicitate. Compania Facebook, ale cărei venituri vin în mare parte din publicitate, s-a opus vehement acestei modificări și a avertizat investitorii încă de anul trecut că actualizarea i-ar putea afecta afacerea dacă mulți utilizatori nu își dau acordul pentru urmărirea datelor.
Totuși, într-un anunț de presă publicat în această săptămână, compania din Silicon Valley a anunțat că nu va mai permite accesul agențiilor de publicitate la datele personale ale utilizatorilor minori, în scopul plasării de reclame țintite.
De asemenea, alături de alți giganți din domeniul tehnologiei, Facebook se confruntă cu încercările de control și reglementare din partea mai multor guverne, inclusiv cu proiectele de lege antitrust propuse de parlamentarii americani luna trecută. Totodată, recent, președintele SUA, Joe Biden a acuzat platformele de socializare de dezinformare în domeniul sănătății care ”ucide oameni”.
Sursă: Facebook
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.