Cozi de mașini de până la 20 de kilometri s-au produs la frontiere, după ce autoritățile de la Berlin au închis granița cu cele trei state, duminică, în încercarea de a preveni intrarea în țară a unor noi variante ale coronavirusului. Noile reguli prevăd și obligativitatea prezentării unui test negativ de către transportatori.
Reprezentanții industriei auto spun că această situație ar pune în pericol lanțurile de aprovizionare. “Dacă există blocaje lungi de trafic la granițe din cauza cerințelor de testare și înregistrare, lanțul de aprovizionare este probabil să aibă de suferit și producția să se oprească la multe fabrici de autoturisme din Germania”, a declarat Hildegard Müller, președintele Asociația germane a industriei auto.
Cel mai mare producător auto din Europa, Volkswagen care deține și mărcile Audi, Skoda și Seat, a anunțat azi că deocamdată nu au existat ”probleme serioase” de aprovizionare la fabricile sale din cauza camioanelor blocate la frontieră. Însă un purtător de cuvânt al companiei a spus că “în cazul în care situația traficului de frontieră se va înrăutăți și va duce la cozi și mai lungi, nu va mai fi posibil să se excludă limitări de producție la Volkswagen”, care operează fabrici în Cehia și Slovacia.
Industria auto deține un rol major în economia germană, cu peste 880.000 de angajați și cu peste 4,6 milioane de mașini produse în 2019, mai mult de un sfert din totalul UE.
Întârzierea pieselor de la furnizorii din Europa de Est este cea mai recentă problemă dintr-o serie de deficiențe logistice pentru producătorii de automobile germani, care anul trecut au fost obligați să închidă temporar unele fabrici în primele luni ale pandemiei, iar mai recent, se confruntă cu o penurie globală de cipuri și semiconductoare utilizate la fabricarea mașinilor.
Întârzierile de la frontieră ar putea afecta și lanțurile de aprovizionare pentru alte industrii, chiar din toată Europa. “Există un mare pericol ca lanțurile de aprovizionare să se prăbușească în toată Europa în următoarele zile”, a avertizat Joachim Lang, director general al Federației Industriilor din Germania (BDI).
Germania a fost criticată de vecinii săi și de Comisia Europeană pentru impunerea controalelor la frontieră. “Solicităm o renunțare la cerința ca transportatorii de marfuri să prezinte un test negativ de cel mult 48 de ore la intrarea în Germania. Această măsură va crea o problemă uriașă, deoarece pentru șoferii noștri este dificil să îndeplinim această cerință în practică, și este foarte probabil să declanșeze o reacție în lanț și din alte țări “, a spus ministrul slovac de Externe.
Sursă: CNN
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.