“Nivelul de protecție împotriva formelor moderate și severe de COVID-19 a fost de 72% în SUA, 66% în America Latină și 57% în Africa de Sud, la 28 de zile după vaccinare. Avem o eficacitate de 85% în prevenirea formelor severe, pe care le definim ca fiind o formă a bolii care vă face să vă simțiți deosebit de rău acasă, sau chiar să mergeți la spital, poate chiar mai rău de atât”, a declarat pentru CNN, Dr. Mathai Mammen, șef global de cercetare și dezvoltare la Johnson&Johnson.
“În rândul tuturor participanților din diferite zone geografice, inclusiv la cei infectați cu o variantă mai virală a virusului, vaccinul-candidat produs de compania Janssen, a fost eficient în proporție de 66% în prevenirea formelor moderate și severe de COVID-19, la 28 de zile după vaccinare. Efectele protecției oferite de vaccin au fost observate chiar și după 14 zile “, a precizat compania.
Studiile clinice au analizat administrarea unei singure doze de vaccin. Janssen, compania farmaceutică deținută de Johnson & Johnson, investighează dacă administrarea a două doze va oferi o protecție mai puternică sau mai durabilă, împotriva coronavirusului. Reacții alergice severe nu au fost raportate la niciunul dintre participanții studiului.
Vaccinul Johnson & Johnson folosește un virus obișnuit de răceală, numit adenovirus 26, care a fost slăbit îndeajuns încât să nu se reproducă în organism. Vaccinul transportă în siguranță o parte din codul genetic al coronavirusului în corp. Acest lucru este suficient pentru ca organismul să recunoască amenințarea și să învețe să lupte împotriva coronavirusului. Un sistem similar este folosit și de AstraZeneca.
Deși există o diferență semnificativă față de vaccinurile dezvoltate de Pfizer/BioNTech și Moderna, care au eficacitate medie de 95%, poate chiar mai mare în fața formelor grave ale infecției, medicul Anthony Fauci, directorul Institutului Național de Alergii și Boli Infecțioase din SUA, a declarat: “Un vaccin ieftin, care are doar o singură doză și care nu are cerințe legate de păstrarea la temperaturi extrem de scăzute, este destul de bun”.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.