British Retail Consortium (BRC), un organism din domeniul comerțului, format și din mai multe lanțuri de magazine, a declarat miercuri că membrii săi au raportat o scădere a prețurilor medii de 2,2% în ianuarie, comparativ cu un an mai devreme. Declinul, influențat și de faptul că magazinele neesențiale au fost nevoite să închidă din 5 ianuarie.
Prețurile alimentelor au crescut cu 0,2%, cea mai mică creștere din ianuarie 2017, iar prețurile produselor nealimentare au scăzut cu 3,6%. “Vânzările după Crăciun și blocajul la nivel național au scăzut prețurile la produsele nealimentare, în special la îmbrăcăminte și articole de bricolaj”, a spus Helen Dickinson, director executiv al BRC.
Dickinson a mai spus că, pe lângă faptul că se confruntă cu o cerere mai scăzută din partea consumatorilor, comercianții cu amănuntul au fost supuși unor presiuni din cauza costurilor mai mari: “Birocrația legată de Brexit, creșterea costurilor globale de expediere și a prețurilor produselor alimentare, precum și carantina și restricțiilor înseamnă că presiunile de preț se acumulează”.
Datele Oficiului Național de Statistică, care nu sunt ajustate sezonier, au arătat o scădere de 35% a cheltuielilor consumatorilor la începutul lunii ianuarie.
Surse alternative: BRC, Reuters
Foto: Unsplash/Markus Spiske
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.