“Pentru o anumită perioadă de timp, majoritatea dintre noi va trebui să demonstreze fie testarea negativă a COVID-19, fie vaccinarea. Asta se va întâmpla fie că urci într-un avion și mergi într-o altă țară, fie că mergi la muncă, la școală, la magazin, la concerte live sau evenimente sportive”, a declarat pentru The New York Times dr. Brad Perkins, șeful medical al Commons Project Foundation.
Vaccination Credential Initiative (VIC), o coaliție formată din companii mari, organizații de sănătate și organizații nonprofit, inclusiv Microsoft, Oracle, Salesforce, Cerner, Epic Systems și Clinica Mayo, a anunțat joi că lucrează împreună pentru a crea un pașaport digital de vaccinare.
”Scopul inițiativei de acreditare a vaccinării este de a da acces digital persoanelor vaccinate la instrumente precum CommonPass pentru a putea relua călătoriile, mersul la serviciu, la școală și la viață, protejând în același timp confidențialitatea datelor”, a spus Paul Meyer CEO al The Commons Project Foundation, o organizație non-profit din Geneva care este membru al VIC.
Pentru a preveni falsurile, VIC spune că persoanele care nu dețin telefoane inteligente ar putea primi QR-coduri tipărite pe hârtie pentru a putea face dovada că au fost imunizate.
Încă din decembrie, companiile aeriene precum Virgin Atlantic, United Airlines, Swiss International Air Lines, Lufthansa și JetBlue au anunțat că ar putea accepta un permis de sănătate digital care să confirme că o persoană nu este infectată cu coronavirus.
Până în prezent, nu există un sistem prin care oamenii să-și poată accesa online datele legate de imunizare, atât în statele europene, cât și în SUA, persoanele vaccinate primesc un card de vaccinare sau o adeverință tipărită.
Potrivit The Telegraph, guvernul britanic urmează să înceapă testarea unui sistem de pașapoarte de sănătate dezvoltat de firma de biometrie iProov și grupul de securitate cibernetică Mvine. Pașaportul va fi accesibil printr-o aplicație gratuită și va permite utilizatorilor să demonstreze că au fost vaccinați.
Surse alternative: Business Insider, Reuters, NY Times.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.