Studiourile de la Hollywood au investit în proiecte scumpe și s-au trezit cu cinematografe goale din cauza restricțiilor epidemice. Au avut de ales apoi între a difuza filmele online, asumându-și o pierdere financiară importată, și amânarea lansării lor pentru anul viitor, în speranța că lumea va reveni la normalul de dinainte de pandemie. Cu câteva excepții, studiourile au ales ultima opțiune.
Universal Studios, deținut de Comcast, a adoptat o poziție mai controversată prin vânzarea on-line a unor filme precum Trolls: World Tour, decizie care a stârnit o dispută cu AMC, cel mai mare lanț de cinematografe din SUA.
Disney a decis vânzarea Mulan, remake-ul său de acțiune live al filmului de animație, pe serviciul său de streaming pentru 30 de dolari în SUA și Europa. Aceste experimente ar fi fost de neconceput dacă nu ar fi fost pandemie.
Lanțurile cinematografice și tradiționaliștii din industrie au luptat ani de zile cu Netflix, care vrea să transmită filmele la scurt timp sau chiar în același timp cu lansarea în cinematografe.
AMC, Cineworld și Cinemark, cei mai mari trei operatori de cinematografe din SUA, încearcă să vândă obligațiuni sau să contracteze împrumuturi pentru a rezista crizei.
Consilierii marilor studiouri spun că proprietarii de cinematografe nu ar trebui să se aștepte ca Walt Disney, Warner Bros sau Universal Studios să-i salveze, preferând să lase cinematografele să falimenteze și să se reînființeze apoi, fără datorii.
De zeci de ani studiourile de producție s-au temut să negocieze condiții financiare mai avantajoase cu lanțurile cinematografice, dar acum studiourile au puterea să stabilească termenii. Bancherii și avocații din domeniul divertismentului cred că cel mai probabil companiile de cinematografe vor fi preluate de fonduri care au capacitatea de a gestiona ceea ce se așteaptă să fie un proces dur de restructurare, dar este posibil și ca platformele de streaming, avantajate de pandemie, să fie interesate să achiziționeze cinematografe.
Analiza integrală pe Financial Times
Sursă foto: Nathan DeFiesta/Unsplash
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.