A fost al doilea anunț-șoc al companiei chineze BYD din acest an și a provocat imediat o cădere a acțiunilor Tesla cu -5%. Asta pentru că sistemul de încărcare al Tesla reușește să ofere o autonomie de doar 320 km, după o încărcare de 15 minute. La o încărcare de 470 de km în cinci minute, compania chineză egalează de facto timpul de umplere a rezervorului pentru o mașină pe benzină.
Financial Times arată că performanța le depășește și pe cele anunțate de Mercedes, care a anunțat recent că viitorul CLA electric va putea obține o autonomie de 325 km în 10 minute de încărcare rapidă, dar și BMW, care promite un nou tip de baterie, cu 300 km autonomie, la o încărcare de 10 minute. Acum, arată FT, principalul chalenger al BYD este o altă companie chineză, CATL, specializat numai pe baterii, care anul trecut a prezentat bateria Shenxing Plus, cu un timp de încărcare echivalent cu 1 km pe secundă sau 600 km la o încărcare de 10 minute (similar cu Mercedes și BMW).
Detaliile bateriei anunțate de BYD arată că aceasta folosește o platformă cu o putere de încărcare de 1.000 kw, la o intensitate a curentului de 1.000 de amperi, ceea ce implică faptul că BYD a reușit eliminarea mai multor obstacole tehnice ale încărcării ultrarapide – riscurile de siguranță (incendiu), durata de viață (încărcarea rapidă deteriorează bateria), dar și partea de costuri asociate unor stații de mare putere, ce implică și conexiuni adecvate la rețelele de alimentare.
Shay Natarajan, partener la Mobility Impact Partners, un fond de capital privat, a declarat că BYD folosește un sistem de răcire a bateriei mai sofisticat în comparație cu producătorii de automobile din vest. “Acest lucru permite bateriei să atingă puterea maximă de încărcare mai rapid și să mențină acea putere de vârf mai mult timp în timpul ciclului de încărcare, crescând astfel puterea medie de încărcare în timpul ciclului de încărcare și permițând o încărcare semnificativ mai rapidă”. Cel mai probabil, asta înseamnă că BYD a reușit să-și îmbunătățească tehnologia cu un electrolit solid în combinație cu tehnologia “siliciu în anod”.
BYD a promis că va instala inițial aproximativ 4.000 de încărcătoare pentru a sprijini noua tehnologie de încărcare rapidă, dar în China. Analiștii se așteaptă ca rivalii BYD să atingă viteze de încărcare similare în următorii ani, ceea ce înseamnă că o astfel de încărcare ultrarapidă se va extinde în Europa și în SUA până în 2030.
Sistemul de încărcare rapidă Super e-Platform vine la doar câteva săptămâni după ce BYD a anunțat lansarea God’s Eye, un sistem de autonomie comparabil cu cel al Tesla, dar care, spre deosebire de acesta, este oferit gratuit, chiar și pe cele mai ieftine modele ale sale.
Sursa: FT
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.