Companiile de AI caută materiale originale produse de creatori de conținut de pe Youtube, Instagram și TikTok. Acestea plătesc mii de dolari pentru conținut, considerat esențial în antrenarea eficientă a modelelor ce generează clipuri video realiste. Este vorba de milioane de ore de videoclipuri necesare antrenării chatboților. “Există o competiție acerbă, toate companiile au nevoie de cât mai multe filmări”, a declarat vicepreședintele companiei Wasserman (o agenție care reprezintă creatori cunoscuți de conținut).
Prețurile variază, în prezent, între 1 și 4 dolari pe fiecare minut de filmare, iar prețurile cresc în funcție de calitatea și formatul video. De exemplu, materialele filmate în 4K sau cele realizate cu drone sau animații 3D valorează mai mult.
Mulți creatori de conținut produc sute de ore de filmare anual pentru platformele lor, însă nu toate aceste filmări ajung în mediul online. Prin vânzarea lor către companiile de AI, își pot diversifica sursele de venit, pe lângă articolele publicitare cu branduri.
Agențiile care reprezintă acești creatori colaborează cu companii de licențiere pentru a gestiona drepturile asupra materialelor video și pentru a negocia termeni favorabili. Majoritatea acordurilor includ clauze care protejează creatorii de replici digitale sau utilizarea materialelor într-un mod care le-ar putea afecta negativ reputația.
Companiile de AI s-au confruntat cu critici intense pentru utilizarea textelor, videoclipurilor și fotografiilor postate pe internet, fără acordul creatorilor. Anul trecut, editori de știri, actori și creatori individuali de conținut au intentat procese împotriva OpenAI, Meta, Nvidia și altor companii pentru încălcarea drepturilor de autor.
Sursă: Bloomberg
Foto: Sutiponmm | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.