În primele trei luni ale anului, înmatriculările de mașini noi au scăzut cu -1,9% la nivelul UE, față de perioada similară de anul trecut. Datele arătă o ușoară scădere de -0,2% de la an la an, deoarece “contextul economic global rămâne deosebit de provocator și imprevizibil pentru producătorii de automobile“, arată Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Vânzările de mașini electrice au crescut cu 23,9%, la 412.997 de unități, captând 15,2% din cota totală de piață a blocului comunitar. Trei dintre cele mai mari patru piețe din UE, reprezentând 63% din totalul înmatriculărilor de mașini electrice, au înregistrat câștiguri robuste: Germania (+38,9%), Belgia (+29,9%) și Olanda (+7,9%). Acest lucru a contrastat cu Franța, care a înregistrat o scădere de -6,6%.

Și înmatriculările de hibrid-electrice au înregistrat o creștere cu 20,7%, la 964.108 unități, reprezentând 35,5% din cota de piață a UE. Cele mai importate creșteri au fost înregistrate în Franța (+47,5%), Spania (+36,6%), Italia (+15,3%) și Germania (+10,5%).

Înmatriculările de mașini electrice hibride plug-in au crescut cu 1,1%, la 207.048 unități. Acest lucru a fost determinat în principal de creșteri semnificative ale volumului pentru piețele cheie precum Germania (+41,8%) și Spania (+30,7%). Drept urmare, mașinile electrice hibride reprezintă 7,6% din totalul înmatriculărilor de mașini în UE.

Până la sfârșitul primului trimestru al anului, înmatriculările de mașini pe benzină au înregistrat o scădere semnificativă de -20,6%. Franța a înregistrat cea mai mare scădere, de -34,1%, urmată de Germania (-26,6%), Italia (-15,8%) și Spania (-9,5%).

Cu 779.817 de mașini noi înmatriculate până acum, cota de piață a benzinei a scăzut la 28,7%, de la 35,5% în aceeași perioadă a anului trecut. În mod similar, piața autovehiculelor diesel a scăzut cu -27,1%, rezultând o cotă de piață de 9,5%. În general, scăderi de două cifre au fost observate pe majoritatea piețelor UE. În plus, variația anuală din martie 2025 a arătat o scădere de -20,7% pentru benzină și -25,5% pentru motorină.

Înmatriculările Renault au crescut cu +13,0% și Volkswagen cu +10,3%. Grupul Stellantis a înregistrat scăderi de -5,9%, iar Tesla se prăbușește pentru a treia lună consecutiv, cu scăderi de -28,2%. Scăderea vânzărilor Tesla în Europa vine pe fondul antipatiei față de Elon Musk, care și-a manifestat susținerea pentru mișcările extremiste europene, și a implicării sale în politica americană, pe măsură ce concurența cu producătorii din China se intensifică.

La toate acestea se adaugă și războiul comercial declanșat de Donald Trump, care a provocat tulburări și unde de șoc în industrie. Taxele de 145% impuse de Trump pe importurile din China și tarifele de răzbunare ale Beijingului creează, de asemenea, noi riscuri pentru companiile de automobile.

Sursă alternativă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday