Lansarea lui Denza Z, linia premium a producătorului chinez de vehicule electrice, a avut loc la Auto din Shanghai, cel mai mare din China, la care participă zeci de producători locali și internaționali. CNN scrie că evenimentul este menit să pună în evidență inovarea producătorilor chinezi în domeniul tehnologiilor EV, un sector în plină expansiune.
Ca parte a schemei de promovare, chinezii au prezentat mai multe imagini cu prototipul pentru Denza Z, la începutul anului, iar un oficial al companiei a spus despre model că este “dotat la maximum cu tehnologie și lux”. Totodată, ca parte a strategiei de extindere, marca Denza a fost lansată în Europa, la început de aprilie. CNN a solicitat BYD informații despre prețul lui Denza Z, dar compania nu a răspuns.
DENZA Z9GT wowed Europe’s auto media on track – blending bold design, tech innovation and precise control. This premium EV redefines expectations, proving performance and elegance can unite seamlessly.
Witness the future of premium electric mobility, powered by DENZA. #BYD… pic.twitter.com/swYePNnQuF
— BYD Asia Pacific (@BYD_AsiaPacific) April 23, 2025
Ca parte a schemei de promovare, chinezii au prezentat mai multe imagini cu prototipul pentru Denza Z, la începutul anului, iar un oficial al companiei a spus despre model că este “dotat la maximum cu tehnologie și lux”. Totodată, ca parte a strategiei de extindere, marca Denza a fost lansată în Europa, la început de aprilie. CNN a solicitat BYD informații despre prețul lui Denza Z, dar compania nu a răspuns.
There’s a new Porsche 911 rival coming… The Denza Z is a wide-hipped, wing-backed concept electric supercar with steer-by-wire tech and a racing-inspired interior 👀 https://t.co/n8BO12w3A6 pic.twitter.com/0YjymNQqGA
— Autocar (@autocar) April 23, 2025
În timp ce industria auto globală resimte efectele tarifelor la importuri impuse de Administrația Trump, piața de mașini electrice din China a devenit un nou loc pentru concurența acerbă, iar BYD este liderul incontestabil, după ce a depășit Tesla, în 2024, în privința numărului de unități livrate. De altfel, compania lui Musk a anunțat, marți, o scădere a vânzărilor cu -9% și a profitului cu -70%. De asemenea, Porsche se confruntă cu presiuni și a înregistrat o scădere cu -28% a vânzărilor în China, anul trecut.
BYD a avut încasări de 107 miliarde de dolari, în 2024, în creștere de +30% față de anul precedent, pe baza livrării a 4,27 milioane de mașini, incluzând hibride. În comparație, veniturile Tesla au fost de 97,7 miliarde dolari, iar compania a livrat 1,79 milioane de vehicule electrice.
Cel mai mare producător auto din China și-a propus să își dubleze vânzările în afara țării în acest an, până la peste 800 de mii de unități. Totodată, planul său prevede asamblarea de mașini la uzine de pe piețele locale, pentru a-și păstra avantajul în materie de costuri.
În materie de tehnologie, chinezii au lansat, în februarie, “God’s Eye”, un sistem de conducere autonomă similar cu cel al Tesla, gratuit pentru majoritatea modelelor sale din China, iar luna trecută a prezentat o tehnologie de încărcare rapidă a vehiculelor, despre care spune că oferă o autonomie de circa 400 de kilometri, în doar cinci minute.
Sursă: CNN
Sursă: @autocar | Twitter
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.