Aeronava, vopsită deja în culorile companiei chinezești Xiamen Airlines, la care trebuia să ajungă, a fost trimisă înapoi la uzina Boeing din Seattle (Boeing Field), după un zbor de peste 8.000 km care a inclus escale de realimentare în Guam și Hawaii, potrivit oficialilor chestionați de Reuters.
Avionul făcea parte dintr-un lot de mai multe modele 737 MAX (cel mai bine vândut model al Boeing) aflate în fabrica din Zhoushan, China, unde urmau să fie pregătite pentru livrare către diverse companii aeriene chinezești. Totuși, taxele comerciale impuse de ambele părți pun în pericol aceste livrări.
Administrația Trump a crescut recent tarifele pentru importurile din China la 145%, care a răspuns cu tarife de 125% pentru produsele americane. Astfel, un avion Boeing evaluat la aproximativ 55 de milioane de dolari ar deveni cu peste 120% mai scump pentru o companie chineză.
Totuși, nu este clar dacă însăși Boeing sau Xiamen Airlines a luat decizia ca avionul să fie returnat, iar niciuna dintre companii nu a dat o declarație oficială.
Potrivit Airways Magazine, la sfârșitul lunii martie, Boeing avea programate 130 de livrări către companii chineze – atât operatori comerciali, cât și firme de leasing. Totodată, Boeing are comenzi restante în valoare de aproximativ 500 de miliarde de dolari.
Specialiștii avertizează că, având în vedere incertitudinea privind tarifele vamale americane, companiile aeriene din întreaga lume, nu doar din China, ar putea întârzia sau amâna să achiziționeze avioane noi. Unii directori au anunțat deja intenția de a întârzia preluarea noilor aeronave până la clarificarea situației comerciale.
Sursă alternativă: The Guardian
Foto: Aseanleung | Dreamstime
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.