Așa-numita “ciocolată Dubai” a fost prezentată pentru prima dată în 2021, fiind creată de producătorul de ciocolată Fix din Dubai. Totuși, desertul nu a devenit viral atunci, ci doi ani mai târziu, în decembrie 2023, în urma unui videoclip postat pe TikTok. Filmulețul a strâns 120 de milioane de vizualizări și a determinat producătorii de ciocolată din întreaga lume, și nu numai, să încerce să reproducă desertul viral.

Ca urmare, prețul sâmburilor de fistic a crescut de la 7,65 dolari pe kilogram în 2024 la  aproximativ 10,30 dolari pe kilogram acum. Toate acestea, în condițiile în care recolta de fistic din SUA, principalul producător, era deja proastă, iar cantitatea fisticului de bună calitate a fost mai mare decât a celui de proastă calitate. Iranul, al doilea mare producător mondial de fistic, a exportat cu 40% mai mult fistic către Emiratele Arabe Unite din septembrie 2024 până în martie 2025 decât cu un an înainte. 

Deși ciocolata Dubai are un preț mare în comparație cu produsele similare, cererea pentru ea este atât de puternică încât unele magazine au limitat numărul de bucăți ce poate fi cumpărat de o persoană, iar ciocolatierii se plâng că nu pot produce suficient. De altfel, celebritatea ciocolatei Dubai a venit în contextul în care prețul ciocolatei crescuse deja din cauza recoltei slabe de cacao afectată de condițiile meteorologice extreme.

Sursa: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday