Vânzările globale de mașini electrice și hibride plug-in au crescut cu +29% în luna martie, comparativ cu aceeași lună a anului trecut, susținute în principal de cererea puternică din China și Europa. În total, în luna martie, au fost vândute 1,7 milioane de mașini electrice și hibride plug-in la nivel global.

China contribuie cel mai mult la acest avans, mai ales după ce, în luna ianuarie, a extins subvențiile pentru schimbarea mașinilor vechi și în 2025, ca parte a unui program menit să stimuleze economia și să evite o scădere a cererii pentru vehicule electrice. În China, creșterea a fost de +36%, ajungând aproape de un milion de vehicule vândute într-o singură lună, iar în Europa, majorarea a fost de +24%, până la 400.000 de mașini, mai ales datorită reglementărilor privind emisiile care încurajează vânzările de vehicule electrice în țări ca Germania, Italia și Marea Britanie. UE ia în considerare relaxarea tarifelor pentru mașinile electrice produse în China, în schimbul stabilirii unor prețuri minime pentru aceste vehicule.

În schimb, în Statele Unite și Canada, vânzările au crescut mult mai lent, cu doar +12%, până la 200.000 de unități. Această încetinire este atribuită politicilor Administrației Trump, care a adoptat o poziție sceptică față de electrificare și a introdus tarife comerciale ce afectează industria vehiculelor electrice. Donald Trump vrea eliminarea reducerii fiscale de 7.500 de dolari oferită de guvernul federal al SUA celor care cumpără o mașină electrică nouă. În plus, acesta a redirecționat fondurile destinate infrastructurii de încărcare către alte proiecte de apărare națională.

Începând cu 3 aprilie, SUA a introdus tarife de 25% pentru importurile auto, o decizie justificată de Trump prin dorința de a stimula producția internă și de a crea noi locuri de muncă. Ca răspuns, China a anunțat că ar putea introduce contra-tarife care ar afecta direct compania Tesla. Astfel, modelele fabricate în SUA, precum Model S și Model X, s-ar putea scumpi și ar avea un preț aproape dublu pe piața chineză. Analiștii avertizează că aceste măsuri ale lui Donald Trump vor duce la scumpiri și la scăderea vânzărilor. Unele companii americane, care fabrică mașini în Mexic, ar putea fi forțate să-și mute producția sau să-și ajusteze prețurile. În prezent, aproximativ 39% dintre mașinile electrice vândute în SUA sunt importate, iar un sfert dintre cele produse local folosesc baterii din import.

Sursa: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday