Tesla a livrat 336.681 de mașini în primul trimestru al acestui an, o scădere de -13% comparativ cu primele trei luni ale anului trecut, când a livrat 386.810 de mașini. Aceasta este cel mai mare declin din istoria companiei și este rezultatul combinat al implicării lui Elon Musk în politică și al concurenței în creștere reprezentată de alți producători, mai ales din China. De asemenea, acestea sunt cele mai slabe vânzări din ultimii trei ani, în ciuda faptului că tot mai mulți oameni cumpără vehicule electrice. Analiștii consultați de Reuters se așteptau la finalul anului trecut ca Tesla să vândă între 350 – 372 de mii de mașini în primul trimestru din 2025.
Vânzările sunt în continuă scădere și în Europa (-50% în primul trimestru), în special în Danemarca, Suedia și Olanda, după ce Musk și-a declarat în repetate rânduri sprijinul pentru politicienii de extremă dreaptă. În 15 țări europene, cota de piață a Tesla a scăzut la 9,3% în primul trimestru, de la 17,9% în aceeași perioadă a anului trecut. În Germania, cota de piață a Tesla s-a prăbușit la 4%, de la aproximativ 16%.
Pe lângă problemele politice, Tesla se confruntă și cu o concurență semnificativă din partea altor producători, cum ar fi chinezii de la BYD. China este cea mai mare piață pentru vehiculele electrice și a doua cea mai mare piață pentru Tesla, după Statele Unite. Producătorul auto chinez BYD a raportat vânzări de peste 416 de mii de mașini electrice în acest trimestru (+39% față de anul precedent), depășind astfel din nou Tesla, și păstrându-și poziția de cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume. Anul trecut, BYD a depășit Tesla și a înregistrat venituri de 107 miliarde de dolari anul trecut, cu 29% mai mari comparativ cu 2023 și cu 10 miliarde mai mult față de producătorul american.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.