Clasamentul general al ratelor de deces arată că cele mai sigure drumuri sunt în Suedia (20 de decese la un milion de locuitori) și Danemarca (24 la un milion de locuitori). La polul opus se află România (77 la un milion de locuitori) urmată de Bulgaria (74 la un milion de locuitori), ceea ce este cu mult peste media UE pentru de 44 de decese rutiere la un milion de locuitori.

La nivelul blocului comunitar, numărul de decese în accidentele rutiere a scăzut, în medie, cu 3% în 2024, față de 2023. Deși tendința este una pozitivă, Comisia Europeană subliniază că ritmul este prea lent pentru a putea atinge obiectivul de reducere la jumătate numărului deceselor până în 2030.

Situația pe state arată că, în ultimii cinci ani, numărul deceselor rutiere a scăzut ușor în țări precum Grecia, Spania, Franța și Italia, în timp ce a crescut în Irlanda și Estonia, deși țările mici sunt mai mult supuse fluctuațiilor anuale. 

În schimb, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Lituania, Polonia și Slovenia sunt în prezent pe cale să atingă obiectivul de reducere cu 50% a deceselor rutiere și a rănilor grave până în 2030. România a înregistrat o scădere semnificativă a numărului de decese în accidente auto cu 21% din 2019 și până în 2024, dar continuă să aibă cea mai mare rată a deceselor din UE.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday