Compania, care era principalul furnizor de baterii pentru producătorii europeni de autoturisme electrice și beneficia de sprijin financiar din partea unor giganți precum Volkswagen, Goldman Sachs și BlackRock, a anunțat astăzi că nu a reușit să obțină fondurile necesare pentru a-și continua activitatea.

În consecință, instanța a numit un administrator care să se ocupe de vânzarea activelor companiei, pentru a acoperi datoriile. De altfel, firma solicitase protecție împotriva falimentului încă din noiembrie, după ce negocierile pentru o nouă finanțare cu investitorii și creditorii au eșuat.

“Este o zi incredibil de dificilă pentru toată lumea de la Northvolt. Ne-am propus să construim ceva revoluționar – să determinăm o schimbare reală în sectorul bateriilor, al vehiculelor electrice și în întreaga industrie europeană și să accelerăm tranziția către un viitor ecologic și durabil”, a declarat Tom Johnstone, președintele interimar al Northvolt. 

Compania, care are peste cinci mii de angajați, a încasat aproximativ 15 miliarde de dolari de la investitori și guverne pentru dezvoltarea unei tehnologii importante pentru vehiculele electrice, domeniu în care Europa încearcă să recupereze decalajul față de țările asiatice. 

La sfârșitul lunii ianuarie a acestui an, datoria companiei se situa la peste 8 miliarde de dolari. Totodată, fostul directorul general al Northvolt, Peter Carlsson, care a demisionat la scurt timp după depunerea cererii de protecție împotriva falimentului din noiembrie, a declarat că societatea avea nevoie de până la 1,2 miliarde de dolari pentru a-și restabili activitatea. Inițial, compania a dat vina pe vânzările scăzute de mașini electrice în Europa.

Dar, după cum a arătat FT într-o analiză recentă, problemele au fost multiple. De exemplu, fabrica din Skellefteå a întâmpinat dificultăți în scalarea producției, fiind afectată de locația sa îndepărtată și de lipsa de experiență a forței de muncă locale. Aceste probleme au dus la întârzieri și la creșterea costurilor operaționale. În plus, pentru a-și echipa fabrica, Northvolt a achiziționat utilaje de la compania chineză Wuxi Lead. Echipamentele s-au dovedit a fi nesigure și dificil de operat, necesitând intervenția specialiștilor chinezi pentru mentenanță și operare. Această dependență a afectat negativ eficiența și fiabilitatea producției. În plus, BMW, unul dintre principalii clienți ai Northvolt, a anulat o comandă majoră de baterii, invocând probleme de programare. Pierderea a avut un impact financiar semnificativ asupra companiei.

Sursă: FT 

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday