Sistemul a intrat în vigoare pe 5 ianuarie și funcționează cu ajutorul camerelor de luat vederi, care identifică vehiculul și trimit chitanța printr-o aplicație proprietarului. Cum, nu este nevoie ca nimeni să oprească pentru a plăti, iar taxa este destul de mare, viteza medie, la orele de vârf prin tunelul Holland (care leagă New Jersey de Manhattan), aproape că s-a dublat (la 45 km/h) față de anul trecut. În schimb, viteza la orele de seară pe podul Manhattan, spre Brooklyn, a crescut de la 21 km/h la 37 km/h, potrivit datelor analizate de Financial Times. În acelaași timp, numărul călătorilor din autobuzele publice a crescut ușor, iar acestea circulă și ele mai repede. 

Pentru autoturisme taxa este de 9 dolari, dar taxiurile și mașinile de ridesharing plătesc un supliment de încă 1,5 dolari. Pentru motociclete și mopede taxa este 5 dolari, pentru camionete 14 dolari, iar cel mai mult plătesc autobuzele turstice – 21 de dolari. Deși “zona de congestie” nu este foarte mare, raportat la suprafața New York, ea face legătura dintre New Jersey, Brooklin și Queens, prin partea sudică a Manhattan și este vizitată și de turiști, fiind zona emblematică a New York.

Conform Congestion Pricing Tracker, un proiect realizat de doi studenți și care monitorizează timpul de călătorie prin Google Maps, durata transportului prin tunelul Holland a scăzut considerabil. Înainte de introducerea taxei de trafic, aveai nevoie de 20 de minute pentru a traversa tunelul în timpul orelor de vârf. Astfel, viteza prin tunel a crescut cu aproape 50%. 

Sursă: Financial Times

Foto: Meinzahn | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday