Agențiile de publicitate consultate de Financial Times și-au exprimat consternarea cu privire la decizia lui Mark Zuckerberg, directorul executiv al Facebook, de a desfința divizia de fact-checking, care verifică, printre altele, dacă informațiile postate pe platformele Meta sunt false sau dacă instigă la ură, lăsând acest serviciu exclusiv în seama boților. 

Industria publicității, care aduce cea mai mare parte a veniturilor anuale de 135 de miliarde de dolari ale Meta, și-a exprimat scepticismul în legătură cu eficiența deciziei, chiar dacă Zuckerberg a vorbit despre o “încurajare a liberei exprimări”. Directori ai agențiilor de publicitate susțin că multe dintre branduri vor evita, cel mai probabil, platforma, având în vedere o posibilă creștere a conținutului nociv și a dezinformării.

“Meta a făcut o treabă excelentă eliminând conținutul toxic și, dacă noile lor politici vor anula acest progres, advertiserii vor observa rapid și <<o vor pedepsi>>”, a declarat fondatorul agenției de publicitate Joint.

Criticii susțin că eforturile de verificare a informațiilor “bazate pe comunitate”, similar sistemului de la X (fostul Twitter), în care alți utilizatori pot marca mesaje care dezinformează sau pot adăuga context, sunt mult mai lente în a eticheta informațiile false și teoriile conspiraționiste, dar pot fi și manipulate de utilizatori.

Îngrijorările marketerilor au fost amplificate și de planurile Meta de a modifica sistemele automate astfel încât să “reducă dramatic” cantitatea de conținut eliminat de pe platforme. Aceasta include ridicarea restricțiilor pentru subiecte precum imigrația și identitatea de gen, concentrându-se doar pe “încălcările ilegale și foarte grave”, așa cum ar fi terorismul, exploatarea copiilor, frauda și suicidul. Zuckerberg însuși a recunoscut că noile sisteme vor identifica “mai puțin conținut dăunător”.

Pe lângă temerile legate de siguranță, agențiile de publicitate sunt preocupate și de impactul economic. Experții susțin că majoritatea brandurilor iau în calcul orice schimbare ce le poate afecta imaginea, ceea ce ar putea declanșa un val de retrageri a publicității de pe platformă, similar cu ceea ce s-a întâmplat și la X după achiziția Twitter de către Elon Musk.

Meta a încercat să calmeze preocupările publicitarilor, asigurând că instrumentele de siguranță a brandurilor rămân în vigoare. Totuși, nu este clar cum va putea fi realizat acest lucru. Compania riscă nu doar reputația sa, ci și loialitatea unei industrii care, până acum, a privit Meta ca pe un partener de încredere pentru campaniile publicitare globale.

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday