Industria auto a trecut deja printr-o perioadă de opt ani de “protecționism american”, cu tarife și legi care au urmărit să descurajeze producătorii chinezi și să încurajeze producția locală, scrie Reuters în analiză. În timpul primului mandat al lui Trump, acesta a amenințat diverse țări cu creșterea tarifelor vamale, iar mai recent, administrația Biden a propus interzicerea softurilor și componentelor dezvoltate și fabricate în China pe mașinile noi care sunt vândute în SUA. 

Donald Trump, care își va începe oficial mandatul pe 20 ianuarie, a afirmat, încă din campania electorală, că va introduce tarife de import de 10% pentru produsele aduse din diverse regiuni ale lumii și chiar de 60% pentru cele din China. De asemenea, la sfârșitul lunii noiembrie, președintele ales a vorbit despre un tarif specific, de 25%, pentru importurile din țările vecine Canada și Mexic.

În aceste condiții, explică agenția de presă, tarifele atât de mari ar fi greu de transferat către cumpărători, prin intermediul prețului final al unui vehicul, și ar face ca o mare parte din componente și piese realizate pe piețe mai ieftine (de exemplu în China) să nu mai renteze când sunt aduse pe piața americană.

Compania Bosch va aștepta până pe 20 ianuarie “pentru a vedea ce se întâmplă de fapt, înainte de a lua orice decizie semnificativă”, inițiativă preluată și de furnizori din industrie. De asemenea, sunt căutate alternative pentru ocolirea tarifelor, cum ar fi componente pentru mașini de la furnizori locali.

În 2017, când Toyota a anunțat planuri de a produce sedanul Corolla în Mexic pentru consumatorii americani, Trump a declarat: “Construiește o fabrică în SUA sau plătește o taxă mare la frontieră”. Ulterior, după un an, Toyota și Mazda au anunțat că vor amenaja o uzină în Alabama, printr-un proiect comun de 1,6 miliarde de dolari. Și conducerea Honda a transmis că este dispusă să își schimbe locația.

În timpul pandemiei, furnizorii majori au căutat cele mai potrivite locații de producție în SUA, pentru a evita penuria de componente sau taxele de frontieră, iar acest proces a fost accelerat de adoptarea legii reducerii inflației de către Administrația Joe Biden. Grupul german Continental și-a localizat producția în apropierea clienților săi și a transmis că este dispus să facă acest lucru în continuare: “Oriunde ne putem localiza în continuare și are sens, o vom face”.

Posibilitatea adoptării unor tarife noi pentru produsele din China a adăugat un nou impuls furnizorilor, care caută să găsească surse alternative. Panasonic Energy din America de Nord, care furnizează baterii către Tesla, a transmis pentru Reuters că, odată cu preluarea mandatului de președinte de către Trump, compania va accelera planurile de eliminare a întregului conținut chinezesc din bateriile sale fabricate în SUA.

Sursa: Reuters

Foto: Welcomia | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday