Tesla a livrat în total, în 2024, 1,79 de milioane de vehicule, cu -1,1% mai puține față de cele 1,81 de milioane vândute în 2023. Este prima scădere anuală a vânzărilor globale din istoria companiei de după 2011, când și-a lansat primul Roadster pe platformă proprie. Totodată, compania americană a avut o creștere de +2,3% a vânzărilor în trimestrul al patrulea, ajungând la peste 495 de mii de vehicule, pe fondul unei scăderi medii a prețurilor de vânzare, la 41 de mii de dolari. Majoritatea încasărilor Tesla au provenit de la Modelul 3 și Modelul Y, mai accesibile, fiind vândute doar 23 de mii de unități din modelele mai scumpe – X, S și Cybertruck. Totodată, vânzările globale de vehicule electrice ale Tesla au depășit ușor BYD, care a anunțat joi o creștere de 41%, pentru 2024, și a vândut 1,77 milioane de vehicule electrice.
În perioada alegerilor prezidențiale din SUA, acțiunile Tesla au crescut cu peste 50%, datorită legăturii strânse dintre Elon Musk și Donald Trump, care a primit pentru campania sa peste 250 de milioane de dolari de la principalul acționar al Tesla.
Analiștii spun că Tesla încă nu a lansat modele noi, iar prețurile rămân mult peste cele ale concurenților chinezi. Reducerile de prețuri din toamnă au determinat și o scădere a profitului, iar acum investitorii așteaptă de la compania americană un pas înainte în domeniul vehiculelor autonome și a tehnologiei bazate pe inteligența artificială. Dar concurența acerbă ar putea forța-o să vină cu un nou model al cărui preț ar trebui să nu depășească 30 de mii de dolari.
Între timp, Tesla face deja o precampanie pentru o nouă versiune a Modelului Y, care s-ar situa aproape de acest preț, dar care ar putea avea mai puține opțiuni.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.