Tesla a livrat în total, în 2024, 1,79 de milioane de vehicule, cu -1,1% mai puține față de cele 1,81 de milioane vândute în 2023. Este prima scădere anuală a vânzărilor globale din istoria companiei de după 2011, când și-a lansat primul Roadster pe platformă proprie. Totodată, compania americană a avut o creștere de +2,3% a vânzărilor în trimestrul al patrulea, ajungând la peste 495 de mii de vehicule, pe fondul unei scăderi medii a prețurilor de vânzare, la 41 de mii de dolari. Majoritatea încasărilor Tesla au provenit de la Modelul 3 și Modelul Y, mai accesibile, fiind vândute doar 23 de mii de unități din modelele mai scumpe – X, S și Cybertruck. Totodată, vânzările globale de vehicule electrice ale Tesla au depășit ușor BYD, care a anunțat joi o creștere de 41%, pentru 2024, și a vândut 1,77 milioane de vehicule electrice. 

În perioada alegerilor prezidențiale din SUA, acțiunile Tesla au crescut cu peste 50%, datorită legăturii strânse dintre Elon Musk și Donald Trump, care a primit pentru campania sa peste 250 de milioane de dolari de la principalul acționar al Tesla. 

Analiștii spun că Tesla încă nu a lansat modele noi, iar prețurile rămân mult peste cele ale concurenților chinezi. Reducerile de prețuri din toamnă au determinat și o scădere a profitului, iar acum investitorii așteaptă de la compania americană un pas înainte în domeniul vehiculelor autonome și a tehnologiei bazate pe inteligența artificială. Dar concurența acerbă ar putea forța-o să vină cu un nou model al cărui preț ar trebui să nu depășească 30 de mii de dolari.

Între timp, Tesla face deja o precampanie pentru o nouă versiune a Modelului Y, care s-ar situa aproape de acest preț, dar care ar putea avea mai puține opțiuni. 

Surse: CNN, AP News

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday