Sonya Brown, profesoară în proiectare aerospațială la Universitatea din New South Wales, a explicat pentru The Guardian că “este sceptică” de faptul că un stol de păsări ar fi singurul motiv pentru care avionul Boeing 737-800 al companiei Jeju Air. “Impactul cu păsări ar trebui să fie un eveniment în care se poate supraviețui. Nu ar trebui să conducă la ceea ce am văzut în cele din urmă, în special pentru că în orice situație în care un motor nu funcționează, există încă suficientă putere”, spune Brown, adăugând că loviturile de păsări sunt atât de frecvente încât sunt luate în considerare în proiectarea avioanelor moderne.

“Chiar dacă trenul de aterizare ar ceda, are o redundanță, în sensul că se poate extinde și fără sistemul hidraulic, care este practic acționat de gravitație, astfel încât trenul de aterizare ar trebui să se poată extinde în continuare”, a mai precizat aceasta. 

Profesorul Doug Dury, pilot cu experiență în zboruri comerciale și militare, de la Universitatea Central Queensland, este de acord că este puțin probabil ca impactul cu păsări să fie singura cauză a accidentului: “Lovirea unui singur motor de către o pasăre nu ar duce la o defecțiune completă a tuturor sistemelor, un Boeing 737 poate zbura cu un singur motor.”

Dury a menționat și problema vitezei cu care s-a apropiat avionul de pistă, care ar fi trebuit să încetinească pentru a putea ateriza pe burtă, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Acesta a precizat, de asemenea, că avionul a aterizat în direcția opusă a celei folosite în mod normal pe pistă.

Un alt expert în siguranță aviatică, David Learmount, susține că aterizarea aeronavei a fost una bună, iar pasagerii ar fi putut să supraviețuiască, dacă nu ar fi fost peretele de rezistență de la capătul pistei. Pe peretele respectiv erau montate mai multe antene care ajutau la aterizarea avioanelor, dar în acest caz au fost construite pe o movilă întărită cu beton. Learmount a explicat că, deși era normal ca antenele să fie amplasate la capătul unei piste, structura era de obicei proiectată să fie destructibilă. Dacă structura ar fi fost proiectată așa cum ar fi trebuit, aeronava ar fi putut trece prin ea și ar fi continuat să încetinească în timp ce trecea prin gardul perimetral, care era mai puțin solid, și apoi să se oprească”, a declarat Learmount.

Luni, președintele interimar a Coreei de Sud a ordonat verificarea avioanelor Boeing 737-800 și a promis o revizuire completă a sistemelor de siguranță ale aviației. Doar două persoane din avion au supraviețuit, iar 179 au decedat. 

Surse: The Guardian, The Telegraph  

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday