Lucia Prăjișteanu, CEO al Britta Trading, este numele din spatele celor mai inovative și spectaculoase atracții de divertisment din România, iar în ultimii ani și-a adus contribuția la reinventarea Târgurilor de Crăciun.

Anul acesta, compania pe care o conduce a investit 200.000 de euro în Flying Santa, atracția fenomen a Târgului de Crăciun de la Craiova, care a devenit virală pe internet, nu doar în România, ci și peste hotare.

Filmulețele cu Moș Crăciun zburând în sania trasă de reni deasupra a 40.000 de oameni aflați în Piața Mihai Viteazul din Craiova, într-o ploaie de artificii, au adunat peste 600.000 de impresii pe Instagram și 1,8 milioane de vizualizări pe TikTok în doar câteva zile, punând Craiova pe harta celor mai spectaculoase târguri de Crăciun din acest an în Europa. În total, aproape jumătate de milion de oameni au urmărit momentul unic Flying Santa pe durata ediției de anul acesta a târgului de Crăciun de la Craiova.

Investiția de 200.000 de euro, susținută integral de Lucia Prăjișteanu, marchează astfel o premieră în Europa de Est. Flying Santa a mai fost implementat în trecut doar în alte trei țări – Elveția, Germania și Franța, cu o prezență notabilă pe celebrul bulevard Champs-Élysées din Paris.

Îmi doresc ca România să devină lider în Europa în ceea ce privește conceptul de entertainment pentru târgurile de Crăciun. De aceea, am simțit că anul acesta era momentul să aducem ceva cu adevărat spectaculos. Flying Santa a fost o provocare, dar și o oportunitate unică de a aduce o atracție rară, apreciată la nivel internațional, în Craiova. De asemenea, acest tip de atracție nu este doar un succes în rândul vizitatorilor, dar a avut un impact semnificativ și în promovarea imaginii orașului la nivel global”, declară Lucia Prăjișteanu.

Provocările tehnice și de logistică

Realizarea acestui proiect nu a fost deloc simplă. Flying Santa necesită construcții speciale de susținere și o pregătire tehnică de minim o lună înainte de debutul efectiv. În plus, atracția implică măsuri de siguranță riguros implementate, având în vedere că Moș Crăciun zboară la înălțime mare, iar cascadoria este una deosebit de complexă. ”A fost o provocare logistică și tehnică enormă aducerea acestui concept în România. Cererea pentru Flying Santa a fost mare din partea mai multor țări europene, inclusiv din Anglia sau Suedia, și există doar o singură companie care a dezvoltat acest concept, cu un număr limitat de sănii și de cascadori. Este o mare reușită faptul că avem această sanie la Craiova! Am construit structuri speciale pentru susținerea saniei și asigurăm măsuri de siguranță deosebite. Flying Santa este un show impresionant, care provoacă emoții puternice vizitatorilor”, explică Lucia Prăjișteanu.

Santa’s Land – o experiență unică de Crăciun

O altă inovație marca Britta Trading în cadrul Târgului de Crăciun de la Craiova o reprezintă Santa’s Land, un parc de distracție tematic, desfășurat pe o suprafață de aproape 5.000 de metri pătrați. Santa’s Land reunește o serie de atracții cu tematică de sărbători, care încântă vizitatorii de toate vârstele. Printre acestea se numără o roată panoramică cu peste un milion de luminițe, liftul lui Moș Crăciun, un tren care transportă vizitatorii în Tărâmul Elfilor, un rollercoaster cu sanie trasă de reni, bancheta rotitoare a lui Grinch, un carusel venețian cu două etaje și un patinoar artificial cu mașinuțe tamponabile.

Investiția totală în acest parc de distracții se ridică la 3 milioane de euro, iar rezultatul a fost pe măsură: o destinație inedită pentru familii și turiști, care îmbină tradițiile sărbătorilor de iarnă cu cele mai moderne atracții de divertisment.

Până acum, târgurile de Crăciun din România ofereau doar câteva atracții simple, cum ar fi o roată sau un carusel. Am dorit să revoluționez acest concept și să le transform într-un univers al distracției, adaptat însă sărbătorilor de iarnă. Așa a apărut Santa’s Land, un spațiu în care magia sărbătorilor este îmbinată cu tehnologia modernă”, mai spune Lucia Prăjișteanu.

Lider în industria de divertisment din România

Lucia Prăjișteanu este, fără îndoială, unul dintre cei mai importanți antreprenori din domeniul entertainmentului din România. Fondatoarea Britta Trading, compania care a transformat industria de parcuri de distracții din România, este cunoscută pentru realizările sale remarcabile în acest domeniu. În ultimii 16 ani, ea a amenajat unele dintre cele mai populare parcuri de distracții indoor și outdoor din țară, printre care Zorky’s Planet din AFI Cotroceni (cel mai mare parc de distracții indoor din România, cu singurul rollercoaster amplasat într-un mall din Europa de Est), parcurile Miramagica din Herăstrău și Mamaia, și, nu în ultimul rând, faimoasa Roată Panoramică de la festivalul Beach, Please 2024.

Începând cu 2022, Lucia a introdus, în premieră, cele mai mari roți panoramice în cadrul târgurilor de Crăciun și Paște din România, continuând să inoveze acest domeniu.

În acest an, Lucia Prăjișteanu a extins portofoliul de atracții și în alte orașe din România, oferind soluții inovative pentru Târgurile de Crăciun din București. Ea a furnizat atracții tematice pentru evenimente de top precum West Side Christmas Market din sectorul 6 și Laminor Winter Wonderland.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday