Jaguar a ales să prezinte pentru prima dată noul model la Miami, la două săptămâni după ce publicase un scurt clip de promovare pentru modelul electric Type 00.
Type 00 are o autonomie declarată de până la 770 km. La încărcarea rapidă, poate dobândi o autonomie de 320 km, după 15 minute. Alte detalii tehnice sau legate de preț nu au fost încă dezvăluite, Jaguar limitându-se să spună că modelul va fi disponibil în două culori: “Miami Pink” și ”London Blue”.
La evenimentul de prezentare al lui Type 00, McGovern, directorul de creație, a spus că Jaguar “salută atenția acordată noii noastre direcții. Am stârnit deja emoții și o vom mai face. Jaguar nu vrea să fie iubit de toată lumea”. În această perioadă, producătorul britanic trece printr-o mare strategie de rebranding, prezentând un nou logo în urmă cu mai multe zile care, de asemenea, a primit reacții mixte.
Specialiștii în publicitate văd acest plan ca pe o schimbare radicală pentru o marcă tradițională – Jaguar, cu o istorie de circa o sută de ani, a fost până acum un simbol al eleganței și luxului. Fondatorul firmei de marketing W.Bradford spune că intenția din spatele relansării mărcii Jaguar este neclară și că a fost derutat de faptul că în clipul sus-numit nu a fost inclusă nicio mașină, ci doar modele: “Jaguar a schimbat prea multe lucruri deodată. Actualizarea logo-ului a fost o schimbare uriașă în sine”.
Reprezentantul altei firme de PR, Rebranding Experts, consideră că doar faptul că Jaguar este, din nou, în centrul atenției, reprezintă un succes în sine. De asemenea, Chris Bowers, de la o agenție europeană de branding, arată că producătorul britanic “încearcă în mod clar să-și definească un nou public, mai tânăr, mai bogat, care este mai preocupat de modă și de individualitate”. Karl Brauer, un analist din industria auto, s-a declarat sceptic față de campania de rebranding, el considerând că “sacrificarea trecutului, de dragul viitorului, nu va funcționa, cred eu”.
În urmă cu două luni, grupul Jaguar Land Rover a oprit vânzările de mașini noi în Marea Britanie și a anunțat că, din 2026, se va relansa ca marcă exclusiv electrică. Conform statisticilor din industrie, Jaguar a fost brandul cel mai puțin performant din cadrul grupului deținut de Tata Motors, cea mai mare parte a veniturilor fiind generate de Range Rover și Defender.
Surse: BBC, Business Insider
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.