Principalul furnizor de baterii pentru producătorii de autoturisme electrice din Europa se confruntă cu probleme financiare și a depus, săptămâna trecută, cererea de protecție împotriva falimentului, după ce discuțiile despre finanțare cu investitorii și creditorii, inclusiv Volkswagen și Goldman Sachs, au eșuat.
În cei opt ani de la înființare, Northvolt a atras, sub diverse forme, zece miliarde de dolari, iar VW și Goldman Sachs dețin fiecare aproximativ o cincime din acțiuni. Compania a fost în fruntea start-up-urilor care s-au angajat să devină furnizori importanți pentru producătorii europeni de mașini, pe măsură ce aceștia se pregătesc să renunțe la motoarele cu combustie.
Dar cererea pentru mașinile electrice a încetinit pe continent, iar China a ajuns să controleze 85% din producția globală de celule pentru baterii, iar grupul suedez a fost nevoit să facă multe concedieri și să-și restrângă producția. Mai mult, a avut de suferit și după decizia BMW de a renunța la un contract de două miliarde de euro.
Recent, Northvolt a informat că are nevoie de 1 – 1,2 miliarde de dolari pentru strategia sa de restructurare, pe care vrea să o încheie în martie 2025. În aceste condiții, ambiția Europei de a-și pune la punct industria de baterii pentru vehiculele electrice pare un vis îndepărtat, scrie Reuters în analiză.
Producția de baterii și celule de baterii la scară largă este un proces dificil. “Cea mai mare problemă este că bateriile nu sunt ușor de fabricat, iar Northvolt nu a satisfăcut cererile clienților săi”, a declarat Andy Palmer, fondatorul companiei de consultanță Palmer Automotive. Acesta a adăugat că “chinezii sunt cu 10 ani în fața Occidentului, din punct de vedere tehnologic”. În același timp, unii directori susțin că Europa trebuie să facă mai multe eforturi pentru a atrage și sprijini proiectele locale.
În acest an, cel puțin opt companii și-au amânat sau au renunțat complet la proiectele de fabrici de baterii în Europa, cei mai importanți fiind Svolt (China) și ACC, o societate înființată în parteneriat de Mercedes și General Motors. Planurile au întâmpinat dificultăți birocratice, de producție sau de cerere.
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.