Realme, Oppo și Honor, companii din China ce produc telefoane mobile, și-au intensificat în ultima perioadă eforturile de a fi mai vizibile pe piața europeană și totodată de a-și crește vânzările de dispozitive premium. Realme, de exemplu, și-a majorat vânzările din Europa cu 275% din 2020, până în 2023, iar acum plănuiește că își majoreze cota de piață la peste 10% în următorii cinci ani, de la 4%, cât este acum. 

Realme este al patrulea cel mai mare furnizor de smartphone-uri de pe continent și a devenit primul brand care a ajuns într-un timp record la 100 de milioane de livrări globale de telefoane, în 2021. Francis Wong, șeful de marketing al companiei, a atras, totuși, atenția că costurile de marketing pentru vânzarea către clienții europeni, care folosesc Apple și Samsung, sunt de 10 ori mai mari decât în India, care a devenit prima piață majoră a companiei. 

Apple și Samsung reprezintă 94% din telefoanele vândute cu peste 700 de dolari, în al doilea trimestru din acest an. Cu toate acestea Huawei a reușit anterior să revendice aproape 10% din piața europeană și și-a crescut rapid cota de vânzări. Totuși, acest avans a fost blocat, compania chineză fiind afectată de sancțiunile cu privire la limitarea utilizării tehnologiilor 5G în anumite state.

De altfel, consumatorii europeni nu sunt foarte conștienți de ceea ce oferă dispozitivele mărcilor chinezești și sunt mai puțin preocupați de raportul calitate-preț, ceea ce a determinat o creștere mai lentă a acestora în Europa față de celelalte zone, unde vânzările s-au dublat, triplat sau cvadruplat în doar câțiva ani.

Producătorii chinezi de telefoane spun că depun eforturi pentru a crește vânzările din Europa, încercând să avanseze cu ajutorul noilor tehnologii, cum ar fi camerele avansate, dispozitivele pliabile și cele de încărcarea rapidă. Tony Ran, președintele pentru Europa al Honor, cu sediul în Shenzhen, susține că 60% dintre cumpărătorii europeni de telefoane pliabile au fost anterior utilizatori ai Samsung sau Apple.

Xiaomi, care a fost pentru mult timp cel mai bine vândut producător de telefoane din Europa, după Apple și Samsung, și-a crescut cota de piață la 4,3% în al treilea trimestru din 2024, în creștere de la 2,7%, aceeași perioadă de anul trecut.  

Analiștii atrag atenția, totuși, că producătorii chinezi s-au străduit în ultimii ani și să își majoreze cotele de piață europene și deși au obținut un avans de peste 4%, au cheltuit foarte mult pentru campaniile de marketing agresive. 

Sursă: Financial Times

Foto: Tereza Hanoldova | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday