În Anglia, unde proprietarii de vehicule plătesc un “impozit pentru primul an” similiar cu “taxa de primă înmatriculare”, dar în funcție de poluare, indiferent că mașina este nouă sau veche, importată sau produsă local, proprietarii mașinilor pe benzină și motorină vor da cu cel puțin 100 de lire sterline (120 de euro) în plus. Mai exact, la un nivel de poluare specific pentru mașinile hibride, taxa crește de la 30 de lire (10 lire în cazul mașinilor PHEV) la 130 de lire, începând de anul viitor.
Pentru toate celelalte mașini cu motoare termice (pe benzină și motorină) taxa se dublează și, în funcție de poluare, va fi de anul viitor cuprinsă între 270 de lire (320 euro) și 5.490 de lire (6.500 de euro). Nivelul maxim, impus celor mai poluante și mai vechi dintre mașini, dublează sau chiar triplează de facto prețul acestora, cu obiectivul evident de a le scoate din circulație.
Ministrul de finanțe, Rachel Reeves, speră astfel nu numai să stimuleze vânzările de mașini electrice și hibride, dar și să aducă la buget un supliment de 1,7 miliarde de lire sterline, în următorii cinci ani.
Chiar dacă, pentru prima dată, va fi percepută o taxă și pe mașinile electrice, aceasta este de doar 10 lire. Sunt menținute stimulentele fiscale pentru companiile care oferă vehicule electrice în leasing și pentru cele care administrează astfel de flote.
The Telegraph scrie că singurul compromis acceptat de doamna Reeves, sub presiunea mediilor economice și politice, este o înghețare a accizelor prinse în prețul carburanților la niveluul din 2011, pentru următorii 15 ani. Cum acestea fac peste 50% din prețurile de la pompă, măsura ar trebui să producă în primă fază o ieftinire a carburanților, iar apoi să asigure un cost relativ stabil al acestora pentru o perioadă lungă de timp.
Sursa: The Telegraph
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.