În cadrul anchetei, vor fi analizate sistemele de pe 2,4 milioane de vehicule Tesla dezvoltate începând cu anul 2016, fiind vizate inclusiv Cybertruck, Model 3 și Model Y. Recent, au avut loc patru accidente cu mașini Tesla, inclusiv unul mortal, în care a fost activat sistemul “Full Self-Driving” (FSD), folosit pe drumurile cu ceață, praf sau unde lumina este puternică.
Administraţia Naţională pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) va evalua capacitatea FSD de a “detecta și de a răspunde corespunzător la condițiile de vizibilitate redusă pe drum, și, dacă este cazul, circumstanțele care au contribuit la aceste accidente”.
Sistemul de conducere autonomă al Tesla este conceput pentru a fi folosit pe drumurile din SUA, iar mașinile au încorporate camere și softuri speciale. În comparație cu mașinile dezvoltate de competitori, cele proiectate de Tesla nu se bazează pe lasere sau semnale radar. În schimb, utilizează camere care “construiesc” o imagine a ce se află în jur. Totuși, compania a declarat de mai multe ori că mașinile nu se pot conduce singure pe distanțe lungi și șoferii trebuie să fie pregătiți să intervină, dacă este nevoie.
Săptămâna trecută, Tesla a prezentat un robotaxi cu două uși, fără volan și fără pedale, care este condus de inteligența artificială. În cadrul aceluiași eveniment, a fost prezentat și Robovan, un vehicul care poate transporta până la 20 de persoane.
Surse: The Telegraph, CBS News
Foto: Boggy | Dreamstime.com
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.