Prezentat la studiourile Warner Bros de lângă Los Angeles, Cybercabul ar urma să opereze, în timp, după amortizare, la un tarif de aproximativ 0,2 dolari pe milă (0,1 euro, sau 0,5 lei pe kilometru, de cinci ori mai mic decât costă acum o călătorie cu taxiul la București). Este o mașină electrică Tesla, condusă numai de sistemul autopilot, ceea ce înseamnă că va funcționa cu ajutorul camerelor de bord, fără sistemul Lidar, un radar care echipează acum numeroase modele de mașini pentru asistența la impact. Datele camerelor sunt agregate de inteligența artificială a autopilotului, care conduce mașina, fără șofer, fără volan sau pedale.

Conceput să fie operat cu cât mai puțină intervenție umană, robotaxiul se curăță singur și merge la încărcat în stații cu inducție, fără cabluri care ar trebui introduse în prizele de încărcare.

Musk a spus că Tesla va începe producția Cybercab în 2026 și vehiculul poate fi achiziționat pentru mai puțin de 27 de mii de euro. Dar el a mai promis și în 2019 că va lansa robotaxiul din 2020 și încă nu este clar câte municipalități din SUA sau din alte țări vor aproba prezența mașinilor fără șofer pe străzi.

În cadrul aceluiași eveniment, directorul executiv al Tesla a prezentat și un vehicul mai mare, Robovan, care poate transporta până la 20 de persoane, precum și robotul umanoid al Tesla, Optimus. “Avem 50 de mașini complet autonome, aici, în această seară. Veți vedea modele Y și Cybercab. Toate fără șofer”, a declarat Musk în cadrul evenimentului. 

Vehiculele fac parte din planul lui Elon Musk de a opera mai multe taxiuri Tesla care se conduc singure, prin intermediul unei aplicații, iar deținătorii de mașini Tesla vor putea să își listeze vehiculul drept robotaxi și să câștige bani prin oferirea serviciilor în aplicație, atunci când nu sunt utilizate de proprietarii lor. 

Modul Autopilot al vehiculelor Tesla a stârnit de-a lungul anilor multiple controverse și chiar procese, după ce compania l-a promovat într-un mod din care utilizatorii au înțeles că pot sta pe bancheta din spate, lăsând mașina să se conducă singură, iar apoi s-au produs accidente, inclusiv unele mortale.

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday