Divizia Alpine a Renault a anunțat că, la finalul anului viitor, va opri producția de motoare destinate mașinilor de curse F1 de la uzina din orașul Viry-Chatillon (Franța), ca parte a proiectului de transformare “Hypertech”.
Alpine are în prezent două uzine responsabile pentru F1, cea din Viry-Chatillon, axată pe construcția de motoare, și cea din Enstone (Marea Britanie), axată pe construcția șasiurilor. Odată ce fabrica din Franța își va opri producția de motoare, cea din Enstone va deveni centrul Alpine pentru F1, iar motoarele vor fi furnizate, cel mai probabil, de Mercedes, ca parte a unui acord încă neanunțat.
Într-o declarație publicată luni, compania a declarat că Enstone va fi “un nou centru de inginerie de ultimă generație care va reuni unele dintre cele mai bune talente din lume pentru a contribui la dezvoltarea de vehicule ultra-performante și inovații în tehnologii de ultimă oră”.
În schimb, fabrica de la Viry-Chatillon va fi dedicată dezvoltării tehnologiilor pentru motoare electrice și baterii, precum și celorlalte activități de motorsport ale companiei. Această decizie pune capăt unei activități care a durat aproximativ 50 de ani, mai exact din 1977, când Renault a construit primul motor turbo folosit în F1.
În ultimii zece ani, Renault/Alpine a avut un succes limitat în F1, după apariția unităților de propulsie hibride în 2014. Alpine a câștigat Marele Premiu al Ungariei în 2021 și a terminat pe locul patru la general în 2020 și 2022, iar anul trecut a terminat pe locul șase.
Foto: Formula 1
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.