Măsurile anunțate de reprezentanții companiei au ca scop reducerea cheltuielilor, în încercarea de a se concentra pe prima sa gigafabrică, din nordul Suediei, care s-a confruntat cu o serie de probleme. Gigafabrica din Skellefteå are o capacitate anuală de 16 GWh, dar în prezent produce mai puțin de 1 GWh. 

Northvolt va întrerupe producția de material activ catodic (folosit în producerea bateriilor) și va vinde una dintre unitățile în care acesta era realizat, din Suedia. În schimb, pentru a-și asigura necesarul, va cumpăra material activ catodic de la companii chineze sau coreene. De asemenea, a inițiat discuţii cu parteneri şi investitori pentru a asigura viitorul unei unităţi din Polonia.

Compania a mai informat că va întârzia planurile de a construi alte trei gigafabrici, în colaborare cu Volvo Cars în Suedia, Germania și Canada. și că este nevoită să reducă din numărul locurilor de muncă. În acest moment, Northvolt are 7.000 de angajați, dar nu a precizat câte locuri de muncă vor fi desființate.

Cu revizuirea strategică în curs de desfășurare, trebuie să luăm câteva acțiuni dure în scopul de a asigura bazele operațiunilor Northvolt, pentru a ne îmbunătăți stabilitatea financiară și a ne consolida performanța operațională. Deși condițiile în acest moment sunt provocatoare, nu rămâne nicio îndoială că tranziția globală către electrificare – și perspectivele pe termen lung pentru producătorii de baterii, inclusiv Northvolt – sunt puternice”, a declarat Peter Carlsson, CEO și co-fondator Northvolt.

Planurile anunțate de Northvolt vin în contextul în care producția de mașini electrice din Europa se confruntă cu un viitor incert, pe măsură ce concurența din Asia, în special din China, unde costurile de fabricare sunt mai reduse, se intensifică. Recent, Volkswagen a anunțat că ia în calcul că își închidă fabricile din Germania pentru prima dată, iar Volvo a transmis că a renunțat la obiectivul pentru 2030 de a vinde numai mașini electrice.  

Dincolo de problemele legate de scăderea cererii pentru mașini electrice, Northvolt a pierdut unele contracte. De exemplu, BMW a anulat recent un contract de două miliarde de dolari, pe care l-a acordat în schimb companiei coreene Samsung SDI. 

Northvolt a fost prima companie europeană care a produs o celulă de baterie pentru vehiculele electrice, într-o gigafabrică proprie, la sfârșitul anului 2021, iar de atunci s-a străduit să intensifice producția. 

Sursă: Financial Times

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday