Autoritatea britanică pentru Concurență și Piețe (CMA) a deschis investigația în mai 2022, iar vineri a comunicat concluziile preliminare. Urmează ca Google să-și prezinte apărarea, înainte ca organismul să ia o decizie finală. Deja, gigantul american a răspuns că acuzațiile se bazează pe interpretări greșite ale tehnologiilor destinate advertisingului.

Concret, CMA acuză Google că, prin urmărirea activităților utilizatorilor de internet (prin modulele cookies) și plasarea de reclame țintite, compania și-a avantajat propriile produse și servicii. Organismul remarcă faptul că grupul are control asupra a trei aspecte importante ale lanțului de advertising: colectează date despre utilizatori, vinde spațiu publicitar și oferă un canal de legătură între agențiile de publicitate și editori.

Amenzile pentru încălcarea legilor concurenței pot ajunge la 10% din cifra de afaceri anuală, la nivel mondial, la fel ca în legislația Uniunii Europene. Potrivit Bloomberg, publicitatea online a fost principala sursă de venit a grupului Alphabet în 2022, cu venituri de 225 de miliarde de dolari. 

Surse alternative: TechCrunch, Bloomberg

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday