BMW a anunțat că nu va lansa un model nou, ci va folosi un model existent, care va dispune de propulsie cu pile de combustie pe hidrogen. Producătorul german nu a oferit detalii nici despre preț, nici despre volumul de producție. Directorul executiv al BMW, Oliver Zipse, a precizat doar că vehiculul ”va evidenția modul în care progresul tehnologic modelează mobilitatea viitorului”.

Parteneriatul dintre BMW și Toyota reduce costurile pentru ambele companii în încercarea de a dezvolta un nou sistem de propulsie pentru autoturisme, a cărei tehnologie să fie folosită și pe vehicule comerciale. Producătorul japonez Toyota a dezvoltat tehnologia Fuel Cell System, care este folosită pe modelul Mirai și care produce electricitate printr-o reacție între hidrogen și oxigen. Combustibilul este stocat în rezervoare de înaltă presiune și introdus într-o pilă de combustie, unde hidrogenul și oxigenul reacționează unul cu celălalt generând electricitate.

BMW se remarcă drept cel mai puternic promotor al tehnologiei pe bază de hidrogen dintre constructorii auto germani, având în prezent în teste modelul iX5 Hydrogen. Acest vehicul poate parcurge o distanță de 500 km (310 mile) și se poate realimenta în doar trei până la patru minute.

Sursă: Reuters

Foto: VanderWolfImages | Dreamstime.com

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday