Platforma Dataforce a compilat datele prezentate de 16 din cele 27 de țări membre UE în privința înmatriculărilor în luna iulie. Potrivit raportului, numărul mașinilor electrice fabricate în China și înregistrate de șoferii din UE a scăzut cu 45% din iunie în iulie.

Un analist german al pieței auto spune că producătorii chinezi au fost impulsionați să-și golească stocurile de autoturisme electrice în iunie, înainte de intrarea în vigoare a majorărilor, până la 48%, a tarifelor de import impuse de Comisia Europeană. Instituția a argumentat că, în acest fel, protejează industria europeană de rivalii chinezi care primesc subvenții de la stat și se bucură de avantaje la nivel de aprovizionare.

Analistul din Berlin a remarcat că și grupurile Stellantis, BMW și Tesla au fost afectate de noile tarife, întrucât și ele produc modele electrice în China și le vând în Europa. Însă acestea “au fost mai prudente în gestionarea stocurilor”.

Cu toate acestea, rezultatele din luna trecută nu sugerează că mărcile chineze și-au temperat ambițiile de a se extinde pe piața din Europa, scrie Bloomberg. De la începutul anului 2019, MG Motor, BYD și alți producători auto chinezi au crescut constant – cota lor de piață a ajuns la 8,5% luna trecută, în creștere de la 7,4% în iulie 2023. Vânzările BYD au crescut de trei ori pe cele 16 piețe monitorizate de Dataforce.

Sursă: Bloomberg

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday