“Vopseaua inovatoare”, după cum o prezintă producătorul auto japonez, a fost dezvoltată împreună cu Radi-Cool, o companie specializată în produse cu răcire radiativă (corpuri care se răcesc prin radiația termică). Aceasta are în componență metamateriale, o serie de produși sintetici.
Testele au început în noiembrie anul trecut, pe un terminal al Aeroportului Tokyo Haneda, un mediu de lucru deschis, expus la temperaturi ridicate. Un vehicul de serviciu al unui operator japonez de zbor, cu vopseaua specială, a fost parcat în soare lângă un alt vehicul, cu vopsea auto obișnuită pe caroserie. Potrivit Nissan, temperatura resimțită la nivelul caroseriei primului vehicul a fost cu circa 12 grade Celsius mai scăzută decât în cazul celuilalt, iar în interior, cu 5 grade mai mică.
Compania spune că, pe perioade mai lungi în care mașina a fost parcată în soare, rezultatele au fost “mult mai vizibile”, iar consumul de energie al motorului sau bateriei (în cazul autoturismelor electrice) sunt mai reduse.
Vopseaua testată de Nissan conține două particule microstructurale care reacționează la lumină. Una dintre ele reflectă razele infraroșii care, în mod normal, ar duce la încălzirea mașinilor cu vopselelor tradiționale, pe bază de rășină. A doua particulă creează unde electromagnetice care blochează razele soarelui și redirecționează energia înapoi în atmosferă.
Sursă: Comunicatul Nissan
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.