Motoarele electrice de dimensiuni reduse, în comparație cu cele cu combustie folosite de obicei de aeronave, sunt deja testate pe un elicopter experimental, DisruptiveLab, care a efectuat un prim zbor, anul trecut.
Directorul departamentului de electrificare al Airbus a declarat pentru The Telegraph că producerea unui succesor hibrid pentru A320, cel mai bine vândut model al companiei, va seta un exemplu pentru toate celelalte modele. Mai simplu, a explicat Karim Mokaddem, inginerii vor trebui doar să adauge sau să elimine motoare, în funcție de dimensiunea avionului.
Folosirea unor motoare electrice și a unor baterii de dimensiuni mai reduse va însemna că Airbus se va putea baza pe progresele tehnologice ale industriei auto: “Frumusețea unei abordări modulare este că putem colabora cu sectorul auto și să ne bucurăm de beneficiile producției de masă”, a mai afirmat Mokaddem.
Jurnaliștii britanici arată faptul că doar avioanele de mici dimensiuni pot fi, în prezent, propulsate electric, în condițiile în care bateriile nu dispun de suficientă energie pentru a garanta funcționarea aeronavelor cum sunt A320 sau Boeing 737, folosite la zborurile pe distanțe scurte.
Mokaddem a mai spus că, spre deosebire de autoturisme, “pentru care, cu cât bateria este mai mare și mai puternică, cu atât este mai bine (…) în aviație, trebuie să dimensionăm bateria. Dacă încercăm să electrificăm totul, ai nevoie de o centrală nucleară în interiorul aeronavei, iar atunci când bateria se golește, rămânem cu o greutate uriașă cu care trebuie să zburăm”.
În plus, o altă diferență față de mașinile hibride este că avioanele nu-și pot încărca bateriile prin frânare, iar evacuarea pasagerilor, în cazul unui incendiu la acumulator, ar presupune riscuri uriașe de siguranță.
Inginerii Airbus lucrează să dezvolte un propulsor pe bază de hidrogen lichid, dar consideră că propulsia hibridă este calea mai rapidă pentru reducerea emisiilor generate de zborul avioanelor. Motoarele electrice ar veni în ajutorul celor cu reacție și ar funcționa doar în anumite momente, cum ar fi în timpul coborârii sau la rularea pe pistă.
Sursă: The Telegraph
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.