Concluzia a fost formulată în urma unui sondaj efectuat prin consultarea a 1.600 de factori de decizie din diverse domenii din întreaga lume. Acesta a fost realizat de compania americană de AI și software de analiză SAS, în colaborare cu Coleman Parkes Research, relatează Reuters. 

Conform sondajului, 83% dintre respondenții chinezi au spus că au folosit AI generativă. Procentul este mai mare decât al respondenților din ​​celelalte 16 țări și regiuni incluse în sondaj. În Statele Unite, de pildă, 65% dintre respondenți au declarat că au inclus GenAI, în timp ce media globală a fost de 54%. Domeniile în care lucrează persoanele chestionate au fost sectorul bancar și cel al asigurărilor, asistență medicală, telecomunicații, producție, retail și energie.

Rezultatul sondajului, scrie Reuters, este doar cel mai recent semn al progreselor pe care China le face în domeniul inteligenței artificiale generative, care a fost adus în atenție în 2022, după ce compania americană OpenAI a lansat ChatGPT. După acest moment, subliniază publicația britanică, zeci de companii din China au început să investească pentru a-și lansa propriile versiuni de AI generativ.

De altfel, săptămâna trecută, un raport al Organizației Mondiale a Proprietății Intelectuale a ONU a arătat că China conduce cursa de brevete pentru GenAI, depunând peste 38.000 de cereri între 2014 și 2023, față de 6.276 depuse de SUA în aceeași perioadă.

China a impus restricții pentru mulți furnizori internaționali de servicii de inteligență artificială generativă, precum OpenAI, iar această situație a creat contextul favorabil pentru ca țara să își dezvolte propria industrie națională în domeniu. Printre companiile care s-au remarcat în acest sens se numără ByteDance sau startup-uri precum Zhipu.

În raport se arată că, având în vedere evoluțiile actuale, este de așteptat ca în viitor numărul întreprinderilor care încep să folosească AI să crească. Raportul SAS mai spune că China conduce lumea în monitorizarea automată continuă (CAM), care ridică semne de întrebare în ceea ce privește confidențialitatea utilizatorilor, dar care este un instrument foarte important pentru antrenarea AI. 

Sursă: Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday