A290 va fi fabricat pe o platformă dezvoltată împreună cu unitatea de mașini electrice și software a companiei Ampere. Mașina este prima dintr-un set de șapte modele electrice pregătite pentru Alpine, va avea o autonomie de 380 de kilometri și va atinge suta de kilometri pe oră în 6,4 secunde, conform anunțului Renault. 

Modelul este elementul-cheie al strategiei lui Luca de Meo, directorul executiv al Renault, de a crește încasările mărcii Alpine peste opt miliarde de euro, până la sfârșitul lui 2030. Obiectivul este unul ambițios, notează Bloomberg, în condițiile în care anul trecut au fost vândute doar 4.300 de vehicule. 

Renault speră să atragă noi investitori, inclusiv grupul chinez Gelly, în timp ce reprezentanții Alpine au negociat cu AutoNation pentru distribuirea lui A290 pe piața americană și vizează o extindere și în China. Găsirea de investitori s-ar putea dovedi dificilă, în contextul scăderii cererii pentru vehiculele electrice.

Reuters subliniază și că UE va impune tarife de până la 38% pentru importurile de mașini electrice din China, măsură de care ar putea profita companiile europene pentru a-și crește cota de piață. Totuși, creșterile de taxe ar putea reprezenta doar o întârziere pentru creșterea prognozată de vânzări de mașini chineze, în condițiile în care unii producători își construiesc fabrici pe continent.

În context, trebuie menționat că Dacia Spring, un model sub umbrela Renault, este fabricată tot în China. 

Surse alternative: Bloomberg, Reuters

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday