Acțiunile celui mai mare producător auto din Japonia, Toyota, au scăzut cu peste 5,4% săptămâna trecută, după ce autoritățile japoneze au declanșat investigații, sub suspiciunea că producători auto au transmis date incorecte sau manipulate.

Acțiunile Mazda, al doilea cel mai mare producător de automobile din Japonia, au scăzut și mai mult în aceeași perioadă, cu 7,7%. Mazda a pierdut peste 500 de milioane de dolari din capitalizarea bursieră, săptămâna trecută. De asemenea, acțiunile Honda au scăzut cu 5,75%, cele ale Yamaha cu 2,2%, în timp ce acțiunile Suzuki au scăzut cu doar 0,3%.

Totuși, companiile au recuperat din pierdere la începutul acestei săptămâni. Ieri, acțiunile tuturor acestor companii s-au tranzacționat la prețuri mai mari. Acțiunile Toyota au crescut cu 1,7%, cele ale Honda au crescut cu 2,13%, acțiunile Mazda au urcat cu 1,7%. Suzuki și Yamaha au crescut, de asemenea.

Reamintim, la finalul anului trecut au apărut informații că Toyota a folosit un temporizator pentru a declanșa airbag-urile, la testele de coliziune frontală, în care acestea ar trebui deschise de un senzor de impact, la fel ca într-un accident real. Dezvăluirile s-au referit la modelele Atenza și Axela, care nu mai sunt în producție, dar incidentul a dus la extinderea verificărilor. S-a constatat că Toyota a măsurat daunele cauzate de coliziune doar pe o parte a capotei unui model, nu pe ambele părți, iar în alte cazuri a efectuat teste “în condiții care nu îndeplinesc cerințele guvernului”. Compania a recunoscut problemele, dar a precizat că este vorba de doar șase teste care ar fi avut loc în 2014, 2015 și 2020.

Sursă: CNBC

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday