Directorii companiilor Toyota, Mazda și Subaru s-au angajat să continue să investească în tehnologia bazată pe benzină, motorină, dar și hidrogen și au promis o nouă generație de motoare cu ardere internă, care ar urma să poată funcționa împreună cu un motor electric. “Într-o epocă în care dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice cu baterii se accelerează, există un nou rol pe care îl putem urmări pentru motorul cu ardere internă”, a spus directorul executiv al Toyota, Koji Sato, citat de Financial Times.
Noile motoare Toyota vor fi cu 10-20% mai mici, dar vor permite o putere mai mare față de mașinile clasice pe combustie, în asocierea cu motorul electric. Potrivit FT, se așteaptă ca acestea să fie utilizate mai întâi în mașinile mild-hibrid (la care bateria se încarcă în timpul mersului), iar apoi și la hibridele plug-in (Phev – care se încarcă la priză sau la o stație).
Deși nu a spus clar când ar urma să fie disponibilă noua tehnologie, Toyota a declarat că generația de motoare concepute special pentru echiparea modelelor hibride ar trebui să intre în producție în perioada în care UE își va actualiza reglementările privind emisiile (Euro 7), adică de la sfârșitul anului 2026.
Deși inițial s-a abținut să intre în cursa pentru mașini electrice, Toyota s-a repliat în ultimii ani, dar, fără a dezvolta un număr mare de modele de acest fel, a pariat mai mult pe cererea de modele hibride, inclusiv Phev. Ulterior, succesul Toyota în domeniu a determinat mai multe companii auto (în special Ford) să se concentreze pe acest segment, în condițiile unei dezvoltări lente a rețelelor de încărcare ce a frânat apetitul pentru modelele pur electrice.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, a prezis că cererea de vehicule pur electrice (EV) va atinge un plafon de 30% din piața globală, deschizând calea pentru mai multe vânzări hibride.
Mazda și Subaru, la care Toyota este acționar, au dezvăluit, de asemenea, noi prototipuri de motoare cu combustie internă.
Sursa: FT
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.