În primă fază, modelele Leapmotor vor fi disponibile în reprezentanțele Stellantis din cele mai importante nouă țări europene, printre care Germania, Franța, Italia, Spania și Olanda, începând din septembrie. “Cu Leapmotor vom aduce pe piață vehicule electrice mai accesibile. Avem o competitivitate a costurilor în China pe care o vom valorifica pe piața europeană”, a declarat Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis. 

FT numește decizia Stellantis “neobișnuită”, având în vedere șansa pe care unul dintre cei mai mari producători auto din Europa o oferă producătorilor chinezi. Acesta este următorul pas pe care producătorul auto îl face în cadrul înțelegerii cu Leapmotor, după ce, anul trecut, în octombrie, a cumpărat 20% din compania chineză, la prețul de 1,5 miliarde de euro.

Colaborarea cu Stellantis este avantajoasă pentru ambele părți: noi avem tehnologie de ultimă generație, iar Stellantis are rețeaua lor de dealeri la nivel mondial”, a declarat Zhu Jiangming, directorul executiv al Leapmotor. 

Conform acordului, mașinile Leapmotor vor ajunge să fie produse și în fabricile Stellantis din întreaga lume, într-un context tensionat, în care UE analizează cum să răspundă ambițiilor Chinei de a susține expansiunea companiilor sale prin subvenții de stat uriașe. Constructorii auto europeni se tem acum că ar putea pierde clienți, din cauza concurenței chineze, iar directorul executiv al Stellantis dă vina pe faptul că, în UE, se întâmplă exact opusul, iar mașinile electrice sunt mai slab subvenționate față de anii trecuți: “Istoria arată că consumatorul european arbitrează întotdeauna în favoarea prețurilor – și de îndată ce guvernele europene au încetat să mai ofere stimulente, cererea de vehicule electrice s-a prăbușit”. 

Leapmotor urmează să concureze cu alți producători chinezi, precum BYD și MG, care încearcă și ele să se impună pe piața europeană. Un raport recent al OCDE a arătat că firmele chinezești primesc, în medie, subvenții de la stat de nouă ori mai mari decât companiile occidentale, acesta fiind unul din motivele pentru care China are o poziție dominantă în diverse sectoare, de la producerea de mașini, panouri fotovoltaice și baterii, până la oțel și aluminiu.

Sursa: FT

Foto: Leapmotor/X

Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.

Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.

Susține echipa Biziday