Prim-ministrul Marcel Ciolacu a declarat, la începutul ședinței de guvern, că “unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor, este o scumpire camuflată, nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control să intervină urgent”.
În acest context, Ciolacu a afirmat că executivul va pregăti o reglementare după model francez: “producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat, și, evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”.
În Franța, măsura va intra în vigoare la 1 iulie, numai pentru magazinele cu suprafață de cel puțin 400 de metri pătrați. Mai concret, în primele două luni de la comercializarea produselor vizate, comercianții vor trebui să scrie pe ambalaj, vizibil și lizibil, că gramajul a crescut sau a scăzut cu un anume procent, dar și cum s-a modificat prețul produsului.
Reglementarea franceză prevede amenzi de până la 3.000 de euro pentru persoane fizice și până la 15 mii de euro pentru persoane juridice, potrivit site-ului Administrației Franceze.
*foto cu caracter ilustrativ, sursa: Dreamstime/Igor Bukhlin
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.