Potrivit Reprezentanței Comisiei Europene în România, ajutorul de la statul român, aprobat de executivul european, va permite TAROM “să-și restabilească viabilitatea pe termen lung, reducând în același timp la minimum denaturările concurenței”. În acest scop, TAROM va trebui să respecte garanții precum reducerea numărului de rute pe care le operează, a numărului de aeronave folosite, limitând astfel prezența sa pe piață pe întreaga durată a perioadei de restructurare (până la 31 decembrie 2026).
Ajutorul este alcătuit din două componente – 49,5 milioane de euro pentru anularea unei datorii (plus penalitățile aferente) și o injecție de capital de 45,7 milioane. Potrivit ministrului român al Transporturilor, Sorin Grindenau, planul prevede și înnoirea flotei de aeronave, optimizarea destinațiilor și a politicilor comerciale, digitalizarea companiei și îmbunătățirea mediului IT, precum și eficientizarea activității de mentenanță a avioanelor.
Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a salutat avizul Comisiei, despre care a spus că înseamnă că “practic, că vom avea de-a face cu o companie care pleacă de la zero, fără datorii, sănătoasă, cu un plan bun şi nu putem decât să ţinem pumnii strânşi ca în viitor să performeze”, potrivit Agerpres. Ea a completat că executivul european consideră că planul de restructurare este “foarte solid” şi TAROM poate redeveni profitabilă în viitor.
România a notificat Comisia Europeană în vederea ajutorului și restructurării companiei în mai 2021. Două luni mai târziu, executivul european a lansat o investigație pentru a determina dacă ajutorul respectă normele europene, iar România și-a actualizat, în această perioadă, planul de restructurare, pentru a respecta regulamentele europene.
Sursă: Reprezentanța CE în România
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.