Potrivit The Telegraph, managerii companiilor de telecomunicații consideră că planurile de a interzice persoanelor sub 16 ani să cumpere smartphone-uri “nu sunt practice sau logice în niciun fel”. Ei au demarat deja discuții preliminare cu oficialii guvernamentali pentru a-i determina să renunțe la planul de restricționare a utilizării telefoanelor mobile.
Industria telecomunicațiilor este îngrijorată de problemele logistice pe care le-ar putea aduce interzicerea vânzării de telefoane pentru tinerii sub 16 ani, în special în ceea ce privește controalele suplimentare la punctele de vânzare.
Rishi Sunak însuși a lansat o campanie împotriva folosirii excesive a telefoanelor, mai ales la școală, iar Departamentul pentru Știință, Inovare și Tehnologie al guvernului său a organizat o consultare publică, pentru a-i întreba atât pe părinți, cât și companiile de tehnologie, ce restricții ar trebui legalizate cu privire la utilizarea telefonului. Consultarea urma să includă și o eventuală interdicție a vânzării de telefoane către tinerii sub 16 ani, precum și necesitatea aprobării părinților atunci când adolescenții descarcă aplicații de social media precum Facebook, TikTok sau Instagram.
O sugestie a oficialilor guvernamentali a fost emiterea unei alerte digitale pentru părinți dacă copiii lor caută conținut periculos sau deranjant pe telefoanele lor.
Cifrele publicate de autoritatea de reglementare a tehnologiei din UK dezvăluie utilizarea pe scară largă a rețelelor sociale și a telefoanelor de către adolescenți și copii foarte mici, fapt care a amplificat îngrijorările legate de faptul că telefonul mobil distrage atenția copiilor la școală și alimentează o criză de sănătate mintală. “În ciuda cerinței de a avea o vârstă minimă de 13 ani pe majoritatea platformelor de de social media, jumătate dintre copiii sub 13 ani le folosesc”, se arată în raportul oficial.
Sursa: The Telegraph
Echipa Biziday nu a solicitat și nu a acceptat nicio formă de finanțare din fonduri guvernamentale. Spațiile de publicitate sunt limitate, iar reclama neinvazivă.
Dacă îți place ce facem, poți contribui tu pentru susținerea echipei Biziday.